De Tomaso had het al aangekondigd, er komt een revival. Anders dan in Parijs,pakken ze in Genève uit met een volledig nieuw model, de Deauville (eerder bekend als SLC, Sports Luxury Concept). Die wagen heeft niets van de geschiedenis van De Tomaso in zich maar betekent een heel nieuw begin.
Nadat de oprichter in 2004 overleed, ging De Tomaso datzelfde jaar nog failliet. Gian mario Rossignolo, voormalig directielid bij Chrysler en Fiat, besloot de merknaam over te nemen en de internationale bekendheid te gebruiken ter promotie van een nieuw merk. Daar is de Deauville het eerste model van. Getekend door Pininfarina, heeft deDeauville veel gelijkenissen met de BMW 5GT. De wagen is voorlopig nog een concept, maar zou tegen volgend jaar in productie gaan. Dit model krijgt een 524 pk sterke V8 onder de kap, later komt ook een 296 pk sterke V6 en een diesel-V6 met 247 pk. Basisprijs in Europa zou zowat 85.000 euro bedragen, al spreken sommigen van prijzen tussen de 100.000 en 130.000 euro. Jaarlijks wil De Tomaso zowat 3.000 exemplaren van de SLC verkopen.
Op nog wat langere termijn komt nog een tweedeurscoupé die hulde brengt aan de De Tomaso Pantera en een luxueuze vierdeurssedan als concurrent voor de Porsche Panamera. Plannen voor een SUV zijn er ook, al zijn die nog erg vaag.
[
]1De Tomaso had het al aangekondigd, er komt een revival. Anders dan in Parijs,pakken ze in Genève uit met een volledig nieuw model, de Deauville (eerder bekend als SLC, Sports Luxury Concept). Die wagen heeft niets van de geschiedenis van De Tomaso in zich maar betekent een heel nieuw begin.
Nadat de oprichter in 2004 overleed, ging De Tomaso datzelfde jaar nog failliet. Gian mario Rossignolo, voormalig directielid bij Chrysler en Fiat, besloot de merknaam over te nemen en de internationale bekendheid te gebruiken ter promotie van een nieuw merk. Daar is de Deauville het eerste model van. Getekend door Pininfarina, heeft deDeauville veel gelijkenissen met de BMW 5GT. De wagen is voorlopig nog een concept, maar zou tegen volgend jaar in productie gaan. Dit model krijgt een 524 pk sterke V8 onder de kap, later komt ook een 296 pk sterke V6 en een diesel-V6 met 247 pk. Basisprijs in Europa zou zowat 85.000 euro bedragen, al spreken sommigen van prijzen tussen de 100.000 en 130.000 euro. Jaarlijks wil De Tomaso zowat 3.000 exemplaren van de SLC verkopen.
Op nog wat langere termijn komt nog een tweedeurscoupé die hulde brengt aan de De Tomaso Pantera en een luxueuze vierdeurssedan als concurrent voor de Porsche Panamera. Plannen voor een SUV zijn er ook, al zijn die nog erg vaag.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 20 uur geleden