De ondertussen weeral zevende generatie van de Jetta heeft het levenslicht gezien op het autosalon van Detroit. Met onderhuids het MQB-chassis, bovenhuids een geëvolueerd design en een (vertr)ou(w)de motor. Een Europees paspoort, dat zit er evenwel niet in.
Staat op het Brusselse salon de VW-spotlight op de T-Roc, dan kaapt op het autosalon van Detroit de nieuwe Jetta alle aandacht weg. je weet wel, die sedan die al even uit de Europese orderboeken is verdwenen. De nieuwe Jetta zal evenzeer geen opwachting maken in Belgische showrooms. Simpelweg omdat de huidige proporties té dicht bij die van de Passat komen.
Dat en het feit dat we geen sedans kopen natuurlijk...
Enfin, terug naar de Jetta, de zevende generatie alweer sinds 1979, waardoor deze Jetta echt wel als het sedan-equivalent van de Golf kan genoemd worden. Meer nog, in de VS is dit dé meest succesvolle Duitser met - sinds lancering in '79 - 3,2 miljoen exemplaren. Het is dan ook niet verrassend dat nummertje zeven het onderstel van de nieuwe Golf mag lenen. of in VW-termen; het MQB-chassis. Onder de kap van deze 'Amerikaanse Passat' een 1.4 turbobenzine met 150 pk gekoppeld aan een 8-trapsautomaat.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 11 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 11 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 12 uur geleden