
Sinds de invoering van de gepersonaliseerde nummerplaten in 2014 wist het folietje al 19 miljoen euro in de kassa van de federale overheid te brengen. Niet gek als je weet dat er maandelijks gemiddeld zo'n 470 aanvragen zijn.
Een compleet succes, de gepersonaliseerde nummerplaat. Dat blijkt uit cijfers die minister van mobiliteit François Bellot (MR) deelde met de kamer. Want sinds de invoering - in 2014 - brachten de platen al 19 miljoen euro op. Het succes kende even een dipje toen de overheid - wat kort door de bocht - besliste om de prijs eind 2015 op te trekken van 1.000 euro naar 2.000 euro maar sinds eind 2017 staat de prijs terug vast op 1.000 euro.
Het resultaat is dat de aanvragen weer stevig stegen. Want werden er tijdens de 'dure periode' zo'n 141 per maand aangevraagd, dan staat de maandelijkse teller tegenwoordig op een stevige 470. Denk daar maar eens over na... 470 mensen per maand gaan naar de DIV om een 'SONJA-1', 'WLTPLOL' of 'JEFKE' aan te vragen.
Recente reacties
10 nieuwe cabrio's voor het zonnige weekend
Hier gaan we weer: Eclipse spyder, weinig populair, zijn enkele Nederlandse garages die de...
Door 4g63 2 uur geleden
10 nieuwe cabrio's voor het zonnige weekend
Mercedes C (43-63(s)) mag er ook wel tussen staan. De reguliere MX5 zou toch ook niet mogen...
Door John 3 uur geleden
Vraag: Hoe ervaren jullie het Rode Kruis-punt?
Heb het niet echt met vele goede doelen omdat het salaris van directeurs en management regelmatig 6...
Door 4g63 5 uur geleden
Vraag: Hoe ervaren jullie het Rode Kruis-punt?
Noem het gierig, maar ik geef gene euro uit aan zogenaamde goede doelen. Zeker het rode kruis of...
Door Jelledr 7 uur geleden