252 pk en 46 g/km, eigenlijk moet je als potentiële koper niet meer weten. Ohja, een sprintje van 6,2 seconden naar 100 km/u is ook mooi meegenomen.
Hoe doet de 530e iPerformance dat? Wel, net als de 330e beschikt de 530e over een 184 pk sterke twee liter turbobenzine en een 95 pk sterke elektromotor, tel die twee met een magische formule samen en je krijgt dus 252 pk en een stevige 420 Nm aan koppel. Toch een beetje jammer dat de drieliter turbo uit de vorige BMW 5 ActiveHybrid is verdwenen, de 340 pk en het zescilinder geluid gaan we missen. Aangezien de 530e een plug-in-hybride is kan hij zoals verwacht ook een stuk elektrisch rijden. Of toch een stukje, 45 kilometer lijkt ons net voldoende voor korte ritten. Op de prijs is het nog even wachten, vanaf maart 2017 zou je hem kunnen bestellen. let wel, je verliest zo'n 120 liter aan kofferruimte met de 530e iPerformance, maar met 410 liter valt er eigenlijk niet te klagen. En met de optionele(!?) opvouwbare zetels kan je hem nog vergroten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden