In Colombia heeft Renault het doek van de eerste pickup van het merk gehaald. De Renault Alaskan moet het gamma in lichtebedrijfsvoertuigen komen aanvullen.
De Alaskan is echter even Frans als de Fiat Fullback Italiaans is. Renault maakt handig gebruik van de know-how van partner Nissan om de NP300 Navara een Frans gezicht te geven. We krijgen dan ook de kenmerkende Renault-snoet met de C-vormige LED-dagrijverlichting.
3,5 ton slepen
Onder de kap komt een 2.3 viercilinder dieselmotor, die je ook kan kennen uit de Renault Master. In de Alaskan levert de motor 160 of 190 pk. Het vermogen wordt op de weg gezet via de achterwielen, ofwel via vierwielaandrijving. De Alaskan mag maximaal 3,5 ton aanhangergewicht slepen en krijgt een bodemvrijheid van 23 cm.
Ook binnenin zien we een Nissan-stempel weerkeren, al deed Renault wel de moeite om een eigen stuurwiel te monteren.
De Alaskan zal gebouwd worden in Mexico en komt eerst op de Zuid-Amerikaanse markt terecht. Later zal de wagen ook in Spanje en Argentinië gebouwd worden en richting onze contreien bollen.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 11 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 11 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 12 uur geleden