Natuurlijk niet, want al die tijd dacht je dat enkel Renault elektrische stadskarretjes kon maken. Toyota gaat daar nu wat aan veranderen met de i-Road, al gaat het nog om een concept car.
Toyota geeft hem alvast een radius van 50 km. Niet veel, dat klopt, maar het stelt hen in staat het wagentje aan een conventioneel stopcontact op te laden in 3 uur tijd. Hij is 2,35 meter lang en 85 centimeter breed. Daarmee biedt hij plek aan twee inzittenden, al lijkt de achterste persoon op een soort strijkplank te mogen plaatsnemen. Behalve de korte laadtijd stopt Toyota een audiosysteem, bluetooth en verwarming in de driewieler. De voorste wielen kunnen verticaal bewegen, waardoor de wagen extra scherp kan draaien. Om de balans te garanderen voorziet Toyota ook Active Lane Techniek toe.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden