De National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) heeft in Amerika haar bezorgdheid geuit over het design van de huidige versnellingspoken. In noodsituaties zou het volgens hen wel eens té moeilijk kunnen worden om te reageren. Lariekoek natuurlijk...
We kunnen niet ontkennen dat de versnellingspook van automaten tegenwoordig veel vormen aanneemt. Zo heb je Jaguar en Range Rover die pronken met hun ronde selector die uit de middenconsole rijst als je de wagen start. Mercedes? Die hebben de pook achter het stuur en bij Ferrari moet je gewoon een knopje induwen.
Volgens de NHTSA een groot gevaar voor potentiële ongelukken. Want in een noodsituatie zou je niet snel genoeg kunnen reageren. Op welke manier, dat specificeren ze dan weer niet. Om hun zorg kracht bij te zetten gaan ze een studie uitvoeren die een groep mensen in 6 onbekende wagens zet waarna ze moeten reageren op een noodsituatie met de automaat. Een studie waar ze op voorhand al hun gelijk mee zullen halen. Want niemand kent na twee seconden een wagen, laat staan in een noodscenario.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 20 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden