In de eeuwige zoektocht naar meer winst overweegt Volkswagen om te bezuinigen op de onderdelen die gebruikt worden op de Golf en de Polo. Niet om een lager prijskaartje aan de klant aan te kunnen bieden, wel om het grotere verschil naar hun eigen rekening over te schrijven.
Tijdens een online presentatie wist het hoofd van financiën bij Volkswagen te vertellen dat er nog serieus wat 'besparings-potentieel' zit bij modellen zoals de Golf en de Polo. Zo sprak hij specifiek van het halveren van het aantal batterij en interieurlamp stukken in de huidige Golf en het aantal motoren en versnellingsbakken in de volgende generatie Polo met 30% te beperken.
Hoe goedkoper Volkswagen een wagen kan produceren, hoe meer het winst maakt op haar modellen. Want denk maar niet dat ze die goedkopere prijs gaan doorrekenen aan hun klanten. De reden daarvoor is een afgesproken doel met aandeelhouders tegen 2018. Daarin staat dat VW tegen 2017 vijf miljard meer winst moet maken dan nu en in 2018 dat getal nog eens stevig moet stijgen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden