Audi heeft aangekondigd om geen gebruik meer te maken van hun Multitronic in nieuwe modellengeneraties. Daarmee komt een einde aan de Continu Variabele Transmissie (CVT) bij Audi.
Rond de eeuwwisseling kwam Audi naar buiten met de Multitronic. Een CVT met ketting - in plaats van een rubberen band - die versnellingen nabootst. Tot vandaag kan je hem nog vinden in een resem aan voorwielaangedreven Audi's. Denk dan aan de A4, A5, A6 en A7.
Binnenkort echter niet meer. 'Nieuwe generaties zullen de CVT links laten liggen en gebruik maken van een evolutie van de 7-Traps automaat met dubbele koppeling,' aldus Ralph Riegger, ingenieur bij het Duitse merk. De eerste wagen die er gebruik van gaat maken is waarschijnlijk de volgende generatie A4. Eentje waarvan we stiekem nog hopen dat hij dit jaar wordt voorgesteld.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden