Officieel: Mercedes-AMG GT 43 en 53 4-Doors willen de grootste hebben na facelift (2023)

Mercedes-AMG GT 43 & 53 4-Door Coupé Facelift 2023

Ben je het beu dat het gepeupel met opgetrokken neus naar je kijkt in je zescilinder-AMG GT 4-Door Coupé? Dan heeft Mercedes zijn antwoord voor je klaar, want speciaal voor die instapmodelletjes is er nu een facelift. Die moet de snuit van jouw exemplaar er net zo stoer doen uitzien als die van de V8-modellen, dan wel stoerder.

De Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé gaat stiekem al mee sinds 2018, maar dat zou je er misschien niet aan zeggen. Dat dankt het apparaat niet alleen aan zijn tijdloos gladde styling, maar ook aan het feit dat Mercedes-AMG maar al te graag lijkt uit te pakken met vernieuwingen voor zijn meer gezinsvriendelijke GT-model. Zo kreeg de 4-Door Coupé in 2021 al een facelift, maar daarmee nemen ze in Affalterbach duidelijk geen genoegen. Tijd voor een extra update dan maar, en die neemt vooral de zescilinders in het vizier.

Compensatiedrang

Zo krijgen de GT 43 4-Door Coupé en GT 53 4-Door Coupé voortaan een nieuwe bumper mee, die vooral opvalt door zijn zwarte accentlijn onder de grille. Die doet de mond van deze AMG zelfs groter ogen dan die van de V8-modellen, waarmee de 43 en 53 enigszins lijken te compenseren voor hun twee ontbrekende cilinders. Wil je daarentegen dat je zespitter helemaal op een exemplaar met V8 lijkt, dan kan je als vanouds kiezen voor het V8-stylingpakket dat de neus van de GT 63 klakkeloos overneemt. Weet echter wel dat je 4-Door Coupé er dan stiekem een paar jaartjes ouder uitziet, want aan die V8-snuit verandert er nagenoeg niks… Volg je nog?

Mercedes-AMG GT 43 & 53 4-Door Coupé Facelift 2023

Onderhuids blijven ook de GT 43 en GT 53 herkenbaar, met in beide gevallen dezelfde mildhybride 3.0-liter zes-in-lijn onder de kap. Die eerste haalt daar 367 pk uit, terwijl de 53-versie het als vanouds schopt tot 435 pk. Mercedes-AMG heeft wel even de uitrusting onder de loep genomen waardoor ieder exemplaar nu standaard beschikt over een schuifdak, een inductielader voor de achterpassagiers en het nieuwe MBUX-infotainmentsysteem. Verder verschrijnt er een nieuwe opaalwitte lakkleur in de optielijst, terwijl je als vanouds kan kiezen voor meer carbon met het carbonpakket of — als je even écht tegendraads wil doen — meer chroom met het chroompakket.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités