AC Schnitzer-M3 gooit alle discretie overboord

AC Schnitzer BMW M3 2021

De Akense tuner AC Schnitzer legt de laatste hand aan zijn aanpassingen voor de BMW M3. Naast een schep meer vermogen krijgt die ook een schep meer... spoiler.

Vertrekpunt voor AC Schnitzer is de M3 Competition, die normaal gezien 510 pk en 650 Nm uit zijn 3.0-zes-in-lijn puurt. Dat vermogen en koppel stijgt na de behandeling van de Akense tuner naar 590 pk en 750 Nm. Een aangepaste uitlaat is er uiteraard ook, met net als op de versie van BMW twee pijpen aan elke kant. Ook de ophanging wordt traditioneel aangepast: ofwel gaat de rijhoogte vooraan met 15 tot 20 millimeter naar beneden (de achteras wordt ongemoeid gelaten), ofwel kies je voor een volledig verstelbare set.

Specifiek voor de M3 heeft AC Schnitzer nog een set velgen klaar. Dat zijn gesmede exemplaren in formaat 20-duim, met zilver of antraciet als dominante kleur. Om het plaatje aan de buitenkant helemaal af te ronden, krijgt de voorbumper nog een splitter en flapjes aan de zijkant, krijgen motorkap en voorvleugels nog enkele accenten en wordt de achterkant onder handen genomen.

AC Schnitzer BMW M3 2021

Minipicknickbank

Daar kiest de tuner voor een aangepaste dakspoiler, een aangepaste diffusor, en voor twee opties op de koffer. Een klassieke kofferspoiler die 20 kilogram extra neerwaartse druk oplevert of een heuse achtervleugel voor 50 kilogram extra neerwaartse druk. Doe je daar nog een gurney flap bij, dan stijgt dat tot 70 kilogram extra.

Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Commentaires: 0 reacties

Tags

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités