Volgend jaar is er dan toch geen Autosalon in Brussel. Organisator FEBIAC heeft namelijk laten weten dat de 101ste editie, die zou plaatsvinden van 12 tot 21 januari 2024, geannuleerd wordt. De reden: een tegenvallende vertegenwoordiging van de automerken.
In januari dit jaar was het terug even feest voor de Belgische autoliefhebber, want na twee jaar afwezigheid was er eindelijk weer een Autosalon. Hoewel het evenement iets compacter was dan gewoonlijk, wist organisator FEBIAC wel genoeg merken te overtuigen om er een dag vol automobiel lekkers te kunnen doorbrengen. Toch mocht het blijkbaar niet baten, want de toekomst van de Brussels Motor Show is alsnog in gevaar.
Geen representatief Autosalon
Automobielvereniging FEBIAC heeft namelijk in een officiële verklaring laten weten dat de volgende editie van het Autosalon toch niet zal doorgaan. Die stond eigenlijk al gewoon op de planning voor 12 tot 21 januari 2024, en het zou alweer de 101ste editie van de Brussels Motor Show gaan worden. De woordvoerder van Febiac legt echter uit dat er nu al te veel merken en invoerders besloten hebben om volgend jaar niet deel te nemen, waardoor ze hoe dan ook geen representatief Autosalon hadden kunnen bouwen. Over welke merken of invoerders het gaat, is momenteel nog niet duidelijk.
Het lijkt er dus op dat de Brussels Motor Show dan toch bezwijkt onder het probleem waar het al een aantal jaar mee kampt: het overtuigen van de merken om een stand op het Autosalon te huren. Dat kost namelijk een flinke duit, waardoor een aantal constructeurs eerder al koos voor het aantrekken van klanten bij hun eigen dealers tijdens de salonperiode. De vraag is nu vooral of er van zo’n salonperiode wel sprake zal blijven, want FEBIAC geeft nog niet mee of het zinnens is de Brussels Motor Show in 2025 terug een kans te geven.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden