Zeven cijfers over de nieuwe Dacia Jogger

De Jogger komt er dit voorjaar euh... aangelopen. De jongste telg van Dacia krijgt een gevarieerde taak voorgeschoteld en krijgt daarvoor de nodige Dacia-ingrediënten.

7 plaatsen

De Jogger is er als vijfzits of als zevenzits. Wie dus graag de buurmeisjes meeneemt naar het voetbal of de bomma een glaasje laat drinken kan gerust zijn, want er is plaats voor iedereen. Beide versies wijken behalve de derde zitrij en de klapraampjes daar ook niet af van elkaar.

3 modellen

Dacia Jogger 2022

Dat hij zeven zitplaatsen kan herbergen is niet nieuw voor Dacia. Hij vervangt dan ook de Lodgy, die de eerste MPV van Dacia genoemd mocht worden. Dat is echter niet alles, want ook de Logan MCV én zelfs de Dokker worden vervangen door dit ene model.

2 motoren

Dacia Jogger 2022

De Dacia Jogger komt er eerst in twee motorversies. Zo is er de 1.0 Eco-G op LPG met 100 pk en is er ook een 1.0 TCe met 110 pk. Pas in 2023 wordt het duo gevolgd door een 1.6 met hybride aandrijving.

minder dan 15.000 euro

Een belangrijk ingrediënt voor een Dacia is zijn onklopbare prijs. Ook voor deze zevenzitter tovert Dacia zoiets uit haar hoed. Voor 14.790 euro rij je al buiten met een vijfzitter op LPG. Doe je een keer zot met een navigatiesysteem en verwarmde zetels op een metaalgekleurde Jogger, dan tikt de prijs in de hoogste uitrusting met zeven zitplaatsen nog altijd maar 20.410 euro aan.

3 versies

Dacia Jogger 2022

Zowel in vijf- als zevenzitsconfiguratie kan je de Jogger kiezen in drie uitrustingsversies. De 'Essential' is de basisversie, met ook bovenstaande basisprijs. In 'Comfort'-zone krijg je een manuele airco standaard, net als parkeersensoren achteraan, een mediasysteem met aanraakdisplay en draaibare dakrails. Wil je nog wat meer, dan kies je de 'Extreme'. De naam doet niet veel comfortabels vermoeden, maar Dacia biedt een automatische airco, een achteruitrijcamera en handenvrije startkaart aan, net als hoogteregeling voor de bestuurderszetel die met een armsteun wordt uitgerust.

4,55 meter

De Jogger meet 4,55 meter lang. Daarmee steekt hij de Lodgy en de Logan MCV voorbij en mag hij zich de langste Dacia uit de geschiedenis noemen.

6 versnellingen

Dacia Jogger 2022

Nog opvallend is dat Dacia de Jogger in tegenstelling tot de Duster niet uitrust met een automaat met dubbele koppeling. Wie een Dacia Jogger koopt zal dus altijd in de soep roeren en een keuze maken uit één van de zes versnellingen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (13)

Plaats een reactie
Tomse 09:55
afbeelding van Tomse

Er is echter nog 1 verschil tussen de 5- en 7-zitter. Bij de zevenzitter zijn de achterste zijraampjes uitklapbaar.

Sven 16:20
afbeelding van Sven

Klopt inderdaad. Aangepast in het artikel.

Hugo Bernaert 10:09
afbeelding van Hugo Bernaert

Met de 1 L motor zal er inderdaad veel moeten geschakeld worden om hem op toeren te houden.

FLP 12:24
afbeelding van FLP

Dit gaat weer een ongelooflijk succes worden voor Dacia. Als je een 2e, ruime wagen zoekt om van A naar B te rijden, is dit toch perfect?

Mathieu 12:25
afbeelding van Mathieu

Ik vermoed dat ze de bal wel wat mis slaan door geen automaat uit te brengen, Meer en meer mensen stappen over naar een automaat, en niet alleen de leaserijders die.

EDIT: in 2023 zou de hybride met automaat komen

tomtom 20:31
afbeelding van tomtom

Het gewone volk rijdt rond met golfkes of een geleaste A4 of 3-reeks.

Trouwens, wat met de LWB ludospaces? Toegegeven, die zijn duurder dan dees bak, maar zijn volgens mij ruimer en praktischer dan deze wagen.

Mathieu 12:25
afbeelding van Mathieu

@Tomtom, dit is opnieuw een veralgemening die op niets slaat. Ik reken mij zeker en vast tot het gewone volk, maar in de aannemerij gaan ze voor de bedienden niet snel afkomen met leasewagens. Iemand die ook maar iets in de sociale sector werkt, de zorg, les geeft of verbonden is aan een stad, gemeente zal normaal ook niet snel een leasewagen hebben. Dus neen, wij rijden nier persé met Golfkes of een andere 2e hands Duister.

On Topic: raar dat ze geen automaat brengen. Die verhoudingen zijn toch helemaal veranderd buiten 20j geleden.

EDIT: in 2023 zou de hybride met automaat komen

andre123 08:37
afbeelding van andre123

gewone volk he,ik ben maar een simpele werkmens,dus leasing heb ik noooit gehad(nooit een baas gehad die zo vrijgevig is),en een golfke ook niet.en die ludospace...niet men ding,kheb echt geen zin om als enige privewagen met een halve kamionette rond te rijden...toch maar de jogger dan?.....voor die toch al snel 5000e verschil kan ik veel liters benzine kopen.

Eric Martens 08:22
afbeelding van Eric Martens

Die 5000 e zullen nodig zijn om het verbruik de drukken vrees ik. Een 1000cc met 7 man erin beloofd niet veel goeds qua verbruik. De 1100cc met lpg al evenmin want het verschil tussen benzine en gas zie je al in 't verbruik van de Sandero.
Kijk maar een op 2de hands hoeveel Dusters er op benzine te koop staan. Ik hoor verhalen van 12 liter verbruik. Dat is niet meer van deze tijd. Sorry Dacia. Wij zijn gelukkig met onze Duster dci met 170.000 km op de teller.

Brison daniel 09:37
afbeelding van Brison daniel

Bonjour pour ma part après avoir acheté neuf
Volvo,golf,renault et la dernière la t roc
En janvier j ai commandé ma jogger extrême et je l ai en mars
Je ne penser jamais acheté une dacia mais il n y a que les c.. qui ne change pas d avis
En plus j en ai marre de claquer du fric dans des voitures la jogger à plus que ma t roc pour 7000€ de moins et en plus c est le même moteur
Je pense que j ai fait un bon choix l avenir me le dira

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws