Met de regelmaat van de klok bouwt de Duitse tuner Novitec widebody-varianten van bestaande supercars onder de noemer N-Largo. Deze keer is de Ferrari 812 GTS aan de beurt.
Van de 812 GTS N-Largo wil Novitec maar 18 stuks bouwen. Zij krijgen allemaal koetswerkaanpassingen in koolstofvezel die de totale breedte op 2,11 meter brengen en zorgeloos een parkeergarage inrijden dus volstrekt onmogelijk maken. Novitec geeft wel mee dat alle aanpassingen geoptimaliseerd werden in een windtunnel.
Voor het chassis van deze N-Largo voorziet Novitec net als bij de 'gewone' kit voor de 812 GTS een sportophanging met frontliftsysteem om niet voor paal te staan aan verkeersdrempels. Daarnaast zijn er gesmede velgen om de verbrede wielkasten op te vullen: 21 duim vooraan en 22 duim achteraan, goed voor een totale bandbreedte van maar liefst 335 millimeter achteraan.
Tot slot is er nog een volledig op maat gemaakte uitlaatlijn, die de Ferrari niet alleen indrukwekkender doet klinken, maar de V12 vrijer laat uitademen en dus ook meer vermogen vrijgeeft. De 6,5 liter grote twaalfcilinder is in deze N-Largo goed voor 840 pk, een sprint naar 100 km/u in 2,8 seconden en een topsnelheid van 345 km/u.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden