Nog Porsche-nieuws uit Los Angeles, want naast de onthulling van de 718 Cayman GT4 RS zullen de Stuttgarters ook een nieuwe versie aan het Taycan-gamma toevoegen. De Taycan GTS plaatst zich qua vermogen ergens tussen de 4S en de Turbo, belooft meer dan 500 km rijbereik en komt er voor het eerst ook als Sport Turismo-break.
Gegadigden voor een Porsche Taycan stonden tot voor kort voor een hartverscheurende keuze: kies je de vierdeurs coupé maar boet je in aan ruimte, of ga je voor de grotere Cross Turismo en neem je zijn verhoogde ophanging en ruigere bumperwerk erbij. Porsche biedt nu soelaas want met de komst van de Taycan GTS Sport Turismo is de EV er voor het eerst als gewone (shooting) break.
Grootste rijbereik
Porsche noemt het een derde koetswerkvariant maar het mag wel duidelijk zijn dat de Sport Turismo niet veel meer of minder is dan een Cross Turismo met lagere ophanging en minder matzwart rond de wielkasten. Dat bevestigt ook het koffervolume van de nieuwe break, dat met 446 liter achterin en 84 liter voorin identiek is aan zijn ruigere soortgenoot. Met de bank omlaag groeit de totale kofferruimte van beide versies nog eens tot 1.212 liter.
Zoals gezegd positioneert deze GTS zich qua vermogen ergens tussen de 4S, met optioneel tot 571 pk, en de Turbo, goed voor 680 pk. De GTS stuurt namelijk 598 pk en 850 Nm koppel naar zijn vier wielen, waarmee hij naar de 100 km/u sprint in 3,7 seconden. De interessantste statistiek van de GTS is echter zijn rijbereik, want dat tikt voor het eerst de 500 kilometer aan. Deze versie zou namelijk goed zijn voor 504 kilometer actieradius volgens de WLTP-cyclus.
De Taycan GTS zal vanaf de lente van 2022 bij de dealers verschijnen. Voor de gewone GTS zal je 134.249,11 euro moeten neertellen en de Sport Turismo-versie moet 138.352,20 euro kosten. Later volgen er trouwens ook andere motorisaties voor de Sport Turismo.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden