Land Rover lanceert een gepersonaliseerde versie van haar 575 pk sterke Range Rover SVR. Die SVR Ultimate Edition werd onder handen genomen door het eigen SV Bespoke en pronkt met glasdeeltjes in de lak, witte accenten en een opgedirkt interieur. De V8 voorin blijft onveranderd.
Qua excessen kan de Range Rover Sport SVR best tellen. Want de "race-SUV" pakt uit met een 575 pk sterke 5-liter V8 met supercharger. Dé ultieme Range voor mensen die de prestaties van een Jaguar F-Pace liever hoog op de pootjes beleven. Om de SVR even extra in de spotlight te zetten lanceert Land Rover nu de Range Rover Sport SVR Ultimate Edition, een gepersonaliseerde uitvoering waarvan de prijs op aanvraag is. Ideaal om de aandacht van de rijken der aarde te trekken. Rijken die tegenwoordig ook gerust bij Lamborghini gaan shoppen voor de Urus, of bij Porsche voor de Cayenne Turbo GT.
Glaslak
De Range Rover Sport SVR Ultimate Edition is in essentie niet meer dan een Range die even via Special Vehicle Operations (SVO) is gepasseerd. SVO is de personalisatieafdeling van Land Rover en Jaguar waar klanten terecht kunnen met persoonlijke verzoekjes. Omdat die afdelingen vaak minder succesvol zijn dan automerken zelf durven toegeven, worden vaak gelimiteerde opdrachten door de fabrikant zelf gegeven. Et voilà, de Range Rover Sport SVR Ultimate Edition is geboren!
De Range met veel te lange naam laat zich kenmerken door drie unieke lakkleuren. Zo is er enerzijds Maya Blue Gloss en Marl Grey Gloss die over een basislaag met glasdeeltjes beschikken waardoor de carrosserie intens schittert in het licht. Anderzijds is er Ligurian Black, een soort van satijn afgewerkte zwarte kleur. Noem het echte niet mat! Alle modellen krijgen witte accenten rond het logo en de verluchtingsroosters. Het interieur laat zich dan weer kennen door verschillende accenten in zwart geanodiseerd metaal en een SV Bespoke-logo op de B-stijl. Aan de 575 pk sterke V8 voorin raakt SVO niet.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden