De Spaanse constructeur had al wel een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met manuele bak voor zijn Tarraco, en een vierwielaangedreven variant met DSG-versnellingsbak. Maar een voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG-bak was er nog niet. Tot nu.
Het is dus een kwestie van alle vakjes op de Excel-tabel van de marketingafdeling te vullen, want meer heeft deze nieuwe variant niet om het lijf. Maar goed, de Seat Tarraco heeft als grootste Spaanse SUV een belangrijke rol binnen het merk, en trekt heel wat klanten aan. Ook binnen de VW-groep, waar hij een aanlokkelijk, zij het wat miskend, alternatief vormt voor een VW Tiguan of Skoda Kodiaq.
De 2.0 TDI in het vooronder is dus goed voor 150 pk, en stuurt 360 Nm naar de voorwielen. Dat gebeurt dus via een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Seat geeft een WLTP-verbruik op van 5,4 tot 6 l/100 km (afhankelijk van de uitvoering – Style, Xcellence of FR) en een CO2-uitstoot van 140 tot 157 g/km.
Deze nieuwe voorwielaangedreven 2.0 TDI van 150 pk met DSG lijkt op maat gemaakt van veelrijders op onze markt. Al lijkt ons dat de vlootmanagers nog meer uitkijken naar de komst van de plug-inhybride Tarraco, begin 2021.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 13 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden