Porsche overbrugt de kloof tussen zijn Cayenne S en Cayenne Turbo weer met een GTS. Zowel de gewone Cayenne als de Cayenne Coupé krijgen voortaan de 4.0 V8 van 460 pk die de Panamera GTS ook gebruikt.
Kreeg de vorige Cayenne GTS nog een 3,6 liter grote V6 onder de motorkap gelepeld, dan vervangt Zuffenhausen dat blok in de huidige Cayenne door de 4.0 V8 met twee turbo’s. Dat blok is 460 pk en 620 Nm sterk, en plant Porsche evenzeer in het vooronder van de Panamera GTS. In de Cayenne en Cayenne Coupé levert dat prestaties op van 4,5 seconden in de sprint naar 100 km/u en een topsnelheid van 270 km/u. Als je het Sport Chrono Pack hebt aangestipt, natuurlijk. Het vermogen gaat via een achttrapsautomaat naar de vier wielen.
Standaard staan de Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé 20 millimeter dichter tegen het asfalt. Adaptieve dempers en Porsche Torque Vectoring Plus om het koppel tussen de wielen te verdelen zijn eveneens standaard. Optioneel zijn er nog met wolfraam versterkte remmen of remmen uit koolstofvezel, luchtvering (die de rijhoogte met 10 millimeter verlaagt), vierwielsturing en actieve antirolstangen.
Zwartkijker
Herkennen doe je deze nieuwe Porsche Cayenne GTS en GTS Coupé aan hun standaard Sport Design-pakket met zwarte accenten, zwarte 21-duimsvelgen, donkergetinte lichtblokken en optionele sportuitlaat met zwarte uitlaatpijpen op de GTS Coupé. De GTS-logo's, die ook in het interieur opduiken, nemen alle twijfel weg.
Bestellen kun je de Porsche Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé vanaf nu, in juli staan ze in de showrooms. De Cayenne GTS vertrekt vanaf 117.418,40 euro, de Cayenne GTS Coupé vanaf 121.895,40 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden