BMW-logo doet zwarte jas uit

bmw logo 2020

Een onopvallend nieuwtje vanop de virtuele beursvloer in Genève, maar daarom niet minder ingrijpend. Na 23 jaar vond BMW het tijd dat het logo nog eens werd opgepoetst.

In de geschiedenis van BMW werd het merklogo nog maar een zestal keer vernieuwd, waarvan de laatste keer in 1997, na 34 jaar dienst. Nu vind BMW het tijd om nog eens wat aan te passen aan het logo met de propellers. Of zijn het dan toch gewoon de kleuren van Beieren, de deelstaat waar BMW haar thuisbasis heeft...?

In ieder geval, de blauw-witte combinatie blijft behouden, het is de zwarte rand die plaats maakt. In de nieuwste iteratie van het BMW-logo is de achtergrond van de letters gewoon transparant. Dat wil BMW zo om te symboliseren dat het tegenwoordig voor openheid en helderheid gaat. Verder zegt BMW ook nog dat mobiliteit en rijplezier in het logo en het merkimago weerspiegeld worden.

bmw logo history

Het nieuwe BMW-logo zal voorlopig alleen te zien zijn op BMW's communicatiemiddelen. De Concept i4is alvast een voorbeeldje van hoe het er op toekomstige BMW-modellen zou kunnen uitzien, al viel je dat misschien niet op omdat je zat te staren naar de grote grille. De communicatiedienst van BMW wil hier graag aan toevoegen dat ze nog geen plannen hebben om het ook effectief op hun modellen te plaatsen.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws