Officieel: Volkswagen Caddy eindelijk volledig vernieuwd (2020)

Volkswagen Caddy 2020

Volkswagen heeft zijn Caddy grondig onder handen genomen. Die krijgt niet alleen de looks van de modernste VW-producten, maar eindelijk ook het platform.

Dat was welkom, want de fundamenten van de uitgaande Caddy dateerden al uit 2003, de tijd toen de Golf 5 net in de catalogus verscheen. De switch naar het MQB-tijdperk betekent op verschillende vlakken goed nieuws. In de eerste plaats in het interieur, waar de doorgedreven digitalisering zijn intrede doet. Een digitaal instrumentenpaneel, connectiviteit, groot touchscreen voor het infotainment, en de nodige rijhulp en sensoren.

Volkswagen Caddy 2020

Onder de motorkap installeert Volkswagen de modernste generatie van zijn TDI-dieselmotoren. De vermogens van de 2.0 TDI variëren tussen 75, 102 en 122 pk. Die laatste is eveneens beschikbaar met 4Motion-vierwielaandrijving of met een DSG-bak met zeven verzetten. Je kunt uiteraard ook opteren voor een 1.5 TSI-benzinemotor van 116 pk (met manuele zesbak of DSG7) en een TGI-blok op CNG.

Volkswagen Caddy 2020

gesmoord licht

Visueel volgt de nieuwe, 4,50 meter lange VW Caddy de moderne VW-stijlgids, met de slanke lichtblokken en het dunne radiatorrooster en de gesmoorde achterlichten. De Duitsers schaafden aan de stroomlijn en deden de luchtweerstandscoëfficiënt dalen van 0,33 naar 0,30. De Cargoversie kan als 4,85 meter lange Caddy Maxi voortaan vlotjes twee europallets stockeren, terwijl de passagiersversie voortaan de uitrustingslogica van de T-Cross volgt. De basisversie heet dus Caddy, daarboven staat de Life en helemaal bovenaan het gamma de Style.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws