
Volkswagen heeft zijn Caddy grondig onder handen genomen. Die krijgt niet alleen de looks van de modernste VW-producten, maar eindelijk ook het platform.
Dat was welkom, want de fundamenten van de uitgaande Caddy dateerden al uit 2003, de tijd toen de Golf 5 net in de catalogus verscheen. De switch naar het MQB-tijdperk betekent op verschillende vlakken goed nieuws. In de eerste plaats in het interieur, waar de doorgedreven digitalisering zijn intrede doet. Een digitaal instrumentenpaneel, connectiviteit, groot touchscreen voor het infotainment, en de nodige rijhulp en sensoren.

Onder de motorkap installeert Volkswagen de modernste generatie van zijn TDI-dieselmotoren. De vermogens van de 2.0 TDI variëren tussen 75, 102 en 122 pk. Die laatste is eveneens beschikbaar met 4Motion-vierwielaandrijving of met een DSG-bak met zeven verzetten. Je kunt uiteraard ook opteren voor een 1.5 TSI-benzinemotor van 116 pk (met manuele zesbak of DSG7) en een TGI-blok op CNG.

gesmoord licht
Visueel volgt de nieuwe, 4,50 meter lange VW Caddy de moderne VW-stijlgids, met de slanke lichtblokken en het dunne radiatorrooster en de gesmoorde achterlichten. De Duitsers schaafden aan de stroomlijn en deden de luchtweerstandscoëfficiënt dalen van 0,33 naar 0,30. De Cargoversie kan als 4,85 meter lange Caddy Maxi voortaan vlotjes twee europallets stockeren, terwijl de passagiersversie voortaan de uitrustingslogica van de T-Cross volgt. De basisversie heet dus Caddy, daarboven staat de Life en helemaal bovenaan het gamma de Style.
Recente reacties
Wacht, wat? Audi wil ander onderscheid tussen even en oneven modelnamen
Ze weten waarschijnlijk niet meer van welk hout nog pijlen te maken. Mercedes en BMW pakken het...
Door Jos D. 1 dag geleden
Mercedes E 300d 4Matic Break is minst vervuilende auto ter wereld (met verbrandingsmotor)
Alleen maar goeds dat Mercedes dit voor elkaar krijgt. Maar het totale plaatje mag niet vergeten...
Door Johan Haspeslagh 1 dag geleden
Volvo opent aanval op Lynk & Co met "Volvo Abonnement": Een XC40 per maand, zakelijk of prive
Inderdaad. Hopeloos bedrijf. Ook heel nare en slechte ervaring mee!
Door Marc Van Goethem 1 dag geleden
Wacht, wat? Audi wil ander onderscheid tussen even en oneven modelnamen
A4 wordt A5, A6 wordt A7. Iets zegt mij dat daar een prijsverhoging aan zal vast hangen.
Door John 2 dagen geleden