
Eind vorig jaar stelde Toyota op het salon van Los Angeles zijn plug-inhybride RAV4 voor. Vandaag gaat het doek van de versie voor onze markt. Die belooft een elektrisch rijbereik van meer dan 65 kilometer.
De Japanners doen het niet vaak, dus als ze het doen moet het meteen goed zijn: zich aan een plug-inhybride wagen. Op de Prius Plug-in Hybrid na bestaat het hybridegamma van Toyota immers alleen uit zelfladende hybrides, die dus niet aan de stekker hoeven. Ook de RAV4 is bij ons als dergelijke hybride verkrijgbaar.

Nu voegt Toyota dus een PHEV-versie toe aan zijn RAV4-gamma, die de bekende 2.5-viercilinder benzinemotor uit de gewone Hybrid gebruikt in combinatie met een elektromotor. Het totale vermogen? 306 pk. 0-100 km/u duurt daardoor 6,2 seconden. Definitieve homologatiecijfers zijn er nog niet, maar Toyota spreekt over een CO2-uitstoot van minder dan 29 g/km en een volledig elektrisch rijbereik van meer dan 65 kilometer.

De Toyota RAV4 Plug-in Hybrid komt in de tweede helft van dit jaar op de markt. Prijzen worden tegen dan bekendgemaakt.
Recente reacties
Officieel: Mercedes EQB rijdt EQA achterna
ik wacht al enkele maanden op lease prijzen voor de EQB... Maar nu ik die foto zie met de...
Door Yannick 7 uur geleden
Maken of kraken: Audi A6 Avant e-tron [RENDER]
Maar dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat deze een EV is. Dat argument kan je...
Door this 11 uur geleden
Maken of kraken: Audi A6 Avant e-tron [RENDER]
Dat het alleen in de file staan met een relatief grote EV ook wat zijn nut voorbij schiet? :-)
Door Yvesw 11 uur geleden
Maken of kraken: Audi A6 Avant e-tron [RENDER]
Nu ben ik eens heel benieuwd waarom jullie deze vraag stellen "Is er plaats in elektroland voor zo'...
Door this 1 dag geleden