Audi R8 V10 RWD is de achterwielaangedreven R8 waar je op zat te wachten

Audi R8 V10 RWD (2019)

Audi breit een vervolg aan zijn R8 RWS. De R8 V10 RWD komt er als Coupé en Spyder, en combineert een atmosferische V10 centraal achterin met achterwielaandrijving. Zo worden ze niet meer gemaakt, mijnheer.

Begin 2018 stelde Audi de R8 RWS voor, een tot 999 exemplaren beperkte reeks van zijn achterwielaangedreven R8. Die krijgt nu een vervolg, en wel in de R8 V10 RWD. Het goede nieuws: de R8 met achterwielaandrijving maakt voortaan een vast deel uit van het R8-gamma.

Meer zelfs: de R8 V10 RWD wordt visueel op dezelfde manier uitgedost als de R8 V10 en V10 Performance. Dat betekent een strakker en vlakker Singleframe-radiatorrooster met de sleuven erboven die we kennen van Audi’s recente RS-modellen.

Audi R8 V10 RWD (2019)

De atmosferische V10 centraal achterin is wel iets minder krachtig dan in de Quattro-versies van de R8: 540 pk, in plaats van 570 pk en zelfs 620 pk in de Performance. Ook het koppel ligt met 540 Nm lager, maar op die manier garanderen de Duitsers dat alles min of meer probleemloos naar de achterwielen gaat.

Audi R8 V10 RWD (2019)

Niet dat je dat zo hard merkt in de prestaties: de R8 V10 RWD heeft nog steeds minder dan 4 seconden nodig om 100 km/u aan te tikken. Om precies te zijn: 3,7 seconden voor de Coupé en 3,8 seconden voor de Spyder. De topsnelheid ligt respectievelijk op 320 km/u en 318 km/u.

Audi R8 V10 RWD (2019)

Audi vraagt tot slot 147.900 euro voor de R8 V10 RWD Coupé en 161.900 euro voor de Spyder. Dat is zowat 25.000 euro minder dan de V10 Quattro en bijna 60.000 euro minder dan de Performance. De minst dure Audi R8, nog steeds met atmosferische V10 én met achterwielaandrijving? De R8 die je moet hebben, als je het ons vraagt.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws