Geinig: Daihatsu Copen GR Sport

Daihatsu Copen GR Sport

Gazoo Racing, de performante afdeling van Toyota is klaar met haar nieuwe project na de GR Supra. Dat is niet één of andere GR Celica, wel deze Daihatsu Copen GR Sport. Veel stoerder dan dit worden de kleintjes niet

Daihatsu - en bij uitbreiding de Copen - kan je al enkele jaren niet meer in onze Belgenland meer verkrijgen. Dat wil echter niet zeggen dat het Japanse zustermerk van Toyota de Copen niet meer te koop aanbiedt. Want de laatste generatie kent een relatief succesvol bestaan in Japan als piepkleine sportieve cabrio.

GR light

En een sportieve cabrio, daar wou GR, de performance-afdeling van Toyota, haar tanden wel eens op stukbijten. Het resultaat is de Copen GR Sport. Geen volbloed GR-model dus zoals de GR Supra, wel een sportievere aangeklede versie van een regulier model. Die Copen GR Sport krijgt een rits mechanische aanpassingen, van de motor blijven ze mijlenver af. De Copen is namelijk een KEI-wagen, een auto die onder een gunstig tarief valt bij de Japanse overheid. Die Kei-auto's mogen maximaal 660 cc aan motor aanwezig hebben. Waardoor deze Copen GR Sport goed is voor 63 pk. Jawel.

Daihatsu Copen GR Sport

Nu goed, wat veranderde Gazoo Racing dan wel? De stijfheid van het koetswerk bijvoorbeeld. Door een strut brace vooraan te plaatsen. Door de centrale beugel te verstevigen en door nieuwe dempers en veren te installeren. Daarnaast kalibreerde het team opnieuw de stuurinrichting om een sportiever gevoel te kweken. BBS doneert dan weer lichtere velgen om het onafgeveerd gewicht te verlagen. Visueel spreekt de bodykit dan weer voor zich. Ken jij veel kleintjes die stoerder zijn dat deze Copen GR Sport?

Daihatsu Copen GR Sport

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws