Skoda houdt het bij deze modeljaarupdate eerder bescheiden. Je zou er zowaar naast kunnen kijken.
We liegen niet, het verschil met de Skoda Karoq en Kodiaq van voor de update is vrijwel te verwaarlozen. De Skoda Karoq en Kodiaq krijgen dezelfde aanpak als de nieuwe Skoda Scala en de toekomstige Superb door “Skoda” in het groot achteraan op de wagen te spreiden, tussen de achterlichten. Ja hoor, een behoorlijk hectische verandering.
minder dode hoek
De uitgesmeerde naam is echter niet het enige dat verandert. Nieuw op de optielijst, naast een nieuwe set lichtmetalen velgen, is de “Side Assist”, dat wagens in de dode hoek van je Skoda kan opsporen tot wel 70 meter, ruim 50 meter verder dan het vorige systeem. Skoda plaatst het verklikkerlicht nu ook niet meer in het spiegelglas zelf maar op de bestuurderskant van de spiegelkap om alles beter te zien.
topdiesel
Verder introduceert Skoda de gekende 2.0 TDI nu ook met 190 pk op de Karoq, altijd gekoppeld aan een DSG7-bak. Tenslotte is het DCC-systeem nu ook te verkrijgen is bij de voorwielaangedreven modellen waarbij voordien die alleen mogelijk was bij de vierwielaandrijvers.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden