Land Rover heeft de Discovery Sport eens tegen het licht gehouden en her en der wat aangepast. Moeilijk te zien op het eerste zicht, maar toch is er heel wat veranderd.
Een typisch design als datgene wat Land Rover dezer dagen voert is moeilijk bij te schaven. Toch is er nog ruimte voor de designers om alles wat frisser te maken. De sportieve Disco-versie krijgt dan ook de nieuwe koplampen en grille, net zoals een hertekende bumper. Ook achteraan krijgen de achterlichten en bumper een nieuwe look.
Het koetswerk van de Discovery Sport werd 13 procent stijver, terwijl ook vibraties en rijgeluiden verminderd worden omdat de subframes tegenwoordig een andere montagetechniek krijgen. De brandstoftanks hebben tegenwoordig 65 liter inhoud en de negentrapsautomaat is herwerkt zodat het verbruik met 2 procent wordt teruggedrongen.
Binnenin wordt het interieur herwerkt, met nieuwe deurpanelen. Het nieuwe Touch Pro-infotainmentsysteem krijgt een 10.25 inch groot aanraakscherm en is compatibel met Apple CarPlay. Koeling en verwarming zijn er voortaan ook voor de zetels op tweede en derde zitrij. Standaard wordt een achteruitrijcamera voorzien, 21 inch velgen, Adaptive Dynamics-onderstel, Smart View-achteruitkijkspiegel met digitale camera en Clearsight Ground View, een camera die de bodem onder je auto weergeeft, worden optioneel aangeboden. Die opties zag je eerder al op verscheidene Range Rovers.
kleine hybride
Een Mild Hybrid doet zijn intrede in het gamma van de Discovery Sport. een 48-volt motor gaat daarbij de conventionele benzinemotor bijstaan in zijn werk. Remenergie kan worden opgeslagen in het accupakket via de startmotorgenerator. Land Rover schat het verbruik van de MHEV-versie op 6,9 l/100 km. Naast deze milde hybride versie zijn de diesels en benzines onveranderd in de prijslijst te vinden. Een Plug in-hybride Discovery Sport zou er later dit jaar aankomen, net als een benzinemotor met drie cilinders. Dat lees je goed.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 10 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden