Abarth heeft haar klein bolhoedje een opfriskuur gegeven om helemaal WLTP-ready te zijn. Om te onderstrepen dat hij groen licht krijgt om nog in de toekomst verkocht te worden krijgt die update een gifgroen lakleurtje.
Nee, je hoeft vanaf vandaag heus niet verplicht je Abarth 595 uit te rusten met dat Adrenalina Green-kleurtje. Al vinden we je nu al een held als je er voor opteert. Veder is de update er vooral eentje die spreekt van de Euro 6D Temp-normen. Of in mensentaal; de Abarth 595 is WLTP-klaar. Zowel voor de instapversie die 145 pk uit de 1.4 turbobenzine perst als de strafste 595 Competizione met 180 paarden. Die laatste kan je nog steeds uitrusten met een optioneel sperdifferentieel vanuit de Biposto, standaard beschik je dan weer over dempers van Koni en dat knijterluid Record Monza-uitlaatsysteem.
Hoe het juist zit met de Biposto is trouwens evenwel een vraagteken. Want de strafste der 500's, de 695 kan je tegenwoordig enkel krijgen als 695 Rivale. Over de 695 Biposto met 190 pk rept Fiat met geen woord meer. Misschien dan toch een klein WLTP-slachtoffer?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden