Adieu C3 picasso, opvolger C3 Aircross biedt zijn diensten aan. Met een evolutie van MPV naar SUV. Al mag je gerust SUV'tje zeggen in het geval van deze Aircross.
Want bij Citroën hebben ze natuurlijk ook de C5 Aircross. Deze C3 Aircross is daar het kleinere broertje van. Of in andere termen; een C3 op hogere pootjes. Opvallend daarbij is dat deze crossover-C3 de Airbumps in de fabriek laat liggen. Waardoor hij breekt met de rest van de familie. Saai is deze B-segment crossover er natuurlijk niet door, want de opvallende styling die destijds door de C4 Cactus werd gelanceerd drapeert zich ook over deze wat opgeblazen C3 Aircross.
Wel is het duidelijk dat Citroën vooral de kaart van functionaliteit trekt. Getuige daarvan: de verschuifbare achterbank - waardoor er toch wat MPV-trekjes blijven behouden - en de opvallend hoge daklijn - interessant voor lange passagiers. Onderhuids deelt deze Citroën zijn genen met de Opel Crossland X trouwens.
Pure tech
Onder de kap de gekende torretjes van de PSA-groep. Driecilinder benzines met 100 en 130 pk en diesels met 90 en 120 pk. Motoren die hun kracht naar de voorwielen zullen sturen, zoals het een echte 'stadscrossover' betaamt. Op veiligheidsgebied tekenen een automatische noodrem, dodehoekdetectie en een passieve rijstrookassistent present.
Binnenin het ondertussen funky interieur van Citroën een 7-duims infotainmentscherm in het midden van het dashboard. Android Auto en Apple CarPlay kunnen er uiteraard op draaien. Van grote broer C5 Aircross neemt de C3 Aircoss tenslotte een head-updisplay mee. Iets dat je moet missen in de reguliere C3 en C4 Cactus. In het najaar moet de C3 Aircross bij de dealer staan.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 19 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden