Nee, de laadbak wordt er niet kleiner op met de facelift van de D-Max. Wel bedankt Isuzu de 2.5 biturbodiesel voor bewezen diensten en ruilen ze dat blok in voor een gloednieuwe 1.9 turbodiesel. Downsizing, ook in pick-upland.
Bij Volkswagen lepelen ze tegenwoordig een V6 in het vooronder van de Amarok, Isuzu volgt de wereldwijde trend van downsizing. Want pakte de D-Max voordien uit met een biturbo 2.5-liter diesel, dan heb je vanaf de facelift te maken met een 1.9-liter turbodiesel. Toch zal je volgens het Japanse merk niet inboeten in werkkracht. Want de 1.9 is net zoals zijn voorganger 164 pk sterk en stuurt zijn kracht naar de vier wielen als je er om vraagt.
Het maximale koppel is evenwel met 360 Nm 40 eenheden lager dan voordien. Al countert Isuzu door te garanderen dat de curve van het nieuwe blok vlakker is waardoor er meer koppel continu beschikbaar is. 't Is maar hoe je het verpakt natuurlijk. Over verpakking gesproken, 3,5 ton slepen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. Net zoals een ton stouwen in de laadbak. Kleiner hart maar nog steeds een sleurbeest dus, deze D-Max.
Meer raffinement
Andere noemenswaardige updates situeren zich in de details. Opgewaardeerde lichten (met Led-technologie), herwerkte snuit en een boordplank met nieuwe tellerpartijen. Voor de detailkijkers, het navigatiesysteem is voortaan knap ingewerkt (lees: geen aftermarket exemplaartje meer). Inzittenden achter, die genieten dan weer van de rugleuning die een meer passagiersvoertuigvriendelijke helling heeft.
Hellingen mogen daarbij ook geen obstakel meer zijn voor de chauffeur, met de toevoeging van hill descent control en vertrekhulp voor versies met de nieuwe manuele zesbak. Liever een automaat? Die is er ook. Een doorontwikkeling van de 5-traps en voortaan met 6-trappen. Samen met de nieuwe motor zorgt dit voor een daling in de C02 van zo'n 4 tot 16 procent (afhankelijk van de uitvoering). Euro6 is - gezien de nieuwe motor - een vanzelfsprekendheid.
Op het autosalon van Brussel in vol ornaat te bezichtigen, de opgefriste D-Max met nog steeds 5 jaar of voortaan 200.000 kilometer garantie op z'n voorruit geplakt.
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 20 uur geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 23 uur geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 1 dag geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden