Officieel: Isuzu D-Max facelift levert enkele litertjes in (2016)

isuzu-d-max-2017-facelift_01

Nee, de laadbak wordt er niet kleiner op met de facelift van de D-Max. Wel bedankt Isuzu de 2.5 biturbodiesel voor bewezen diensten en ruilen ze dat blok in voor een gloednieuwe 1.9 turbodiesel. Downsizing, ook in pick-upland.

Bij Volkswagen lepelen ze tegenwoordig een V6 in het vooronder van de Amarok, Isuzu volgt de wereldwijde trend van downsizing. Want pakte de D-Max voordien uit met een biturbo 2.5-liter diesel, dan heb je vanaf de facelift te maken met een 1.9-liter turbodiesel. Toch zal je volgens het Japanse merk niet inboeten in werkkracht. Want de 1.9 is net zoals zijn voorganger 164 pk sterk en stuurt zijn kracht naar de vier wielen als je er om vraagt.

Het maximale koppel is evenwel met 360 Nm 40 eenheden lager dan voordien. Al countert Isuzu door te garanderen dat de curve van het nieuwe blok vlakker is waardoor er meer koppel continu beschikbaar is. 't Is maar hoe je het verpakt natuurlijk. Over verpakking gesproken, 3,5 ton slepen behoort nog steeds tot de mogelijkheden. Net zoals een ton stouwen in de laadbak. Kleiner hart maar nog steeds een sleurbeest dus, deze D-Max.

isuzu-d-max-2017-facelift

Meer raffinement

Andere noemenswaardige updates situeren zich in de details. Opgewaardeerde lichten (met Led-technologie), herwerkte snuit en een boordplank met nieuwe tellerpartijen. Voor de detailkijkers, het navigatiesysteem is voortaan knap ingewerkt (lees: geen aftermarket exemplaartje meer). Inzittenden achter, die genieten dan weer van de rugleuning die een meer passagiersvoertuigvriendelijke helling heeft.

isuzu-d-max-2017-facelift

Hellingen mogen daarbij ook geen obstakel meer zijn voor de chauffeur, met de toevoeging van hill descent control en vertrekhulp voor versies met de nieuwe manuele zesbak. Liever een automaat? Die is er ook. Een doorontwikkeling van de 5-traps en voortaan met 6-trappen. Samen met de nieuwe motor zorgt dit voor een daling in de C02 van zo'n 4 tot 16 procent (afhankelijk van de uitvoering). Euro6 is - gezien de nieuwe motor - een vanzelfsprekendheid.

Op het autosalon van Brussel in vol ornaat te bezichtigen, de opgefriste D-Max met nog steeds 5 jaar of voortaan 200.000 kilometer garantie op z'n voorruit geplakt.

isuzu-d-max-2017-facelift

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws