Recent zorgde Volkswagen-topman Herbert Diess voor beroering toen hij liet verstaan dat Skoda teveel in het vaarwater van VW was gekomen. Dat betekent niet dat Skoda nu opnieuw een budgetmerk wordt.
Begin deze maand liet Diess zich ontvallen dat de merken binnen de Volkswagen-groep duidelijker van elkaar geprofileerd moesten worden. Seat zou meer Cupra achterna moeten – of zelfs zijn plaats moeten afstaan aan Cupra – en kiezen voor sportievere modellen die tussen Volkswagen en Audi zouden komen, terwijl Skoda veel meer weer richting budgetmodellen moest gaan.
Die berichten worden nu getemperd door Bernhard Maier, topman bij Skoda. Maier vertelde aan Autocar dat Skoda nog steeds vasthoudt aan de merkstrategie die drie jaar geleden werd uitgezet. “Ons merkimago is misschien wel een van de sterkste op de markt”, zegt Maier. “Veel auto voor je geld, betrouwbaarheid en ruimte. Onze auto’s schurken altijd aan tegen een hoger segment, en we gaan op die weg voort.”
Alleen als er bij Skoda meer productiecapaciteit gevonden wordt, is er plaats voor nieuwe instapmodellen. “De vraag naar onze auto’s is hoger dan het aanbod”, zegt Maier. “We hebben meer capaciteit nodig om uit te breiden naar lagere segmenten.”
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden