De makers van de Bugatti Baby II hebben niet stilgezeten. The Little Car Company heeft nu ook een Ferrari Testa Rossa uitgewerkt op 75 procent van de ware grootte... voor een luttele 93.000 euro.
De Testa Rossa J – de ‘J’ staat voor ‘junior’ is een exacte kopie van de Ferrari Testa Rossa uit 1957. Dat dit stuk peperdure speelgoed zo waarheidsgetrouw werd nagebouwd, is dankzij Ferrari zelf. De Italianen hielden de ontwikkeling van de Testa Rossa J nauwlettend in de gaten, en stelden zelfs enkele originele schetsen van weleer ter beschikking om sommige chassiscomponenten uit te werken... die door Ferrari op het Fiorano-testterrein nog eens werden gefinetuned.
Het resultaat is een 3,1 meter lange elektrische speelgoedauto met een handgemaakt aluminium koetswerk. De verf en de logo’s komen van Ferrari zelf. De Italianen zorgden ook voor de lederen bekleding binnenin en de pedalen, die ze van de F8 Tributo leenden. Het stuur werd gemaakt door specialist Nardi, net als in 1957. De banden komen van Pirelli. Er zijn 53 koetswerkkleuren en 14 historische livreien.
Onderhuids zitten er in deze Testa Rossa J drie batterijen, die een totaal rijbereik van 90 kilometer garanderen. Beginners rijden volgens The Little Car Company best eerst in de Novice-rijmodus, die de snelheid beperkt tot 20 km/u. Comfort en Sport verhogen de snelheid tot 45 en 60 km/u, en de Race-modus houdt het bij een mysterieuze ‘meer dan 60 km/u’. Straatlegaal is de Testa Rossa J niet, en maar goed ook, aangezien je er al vanaf je 14 jaar in mag rijden. Als je tenminste 93.000 euro exclusief btw in je spaarvarken hebt zitten...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden