Merken hebben graag dat je wat extra vinkjes zet op hun optielijsten, en om dat gedrag wat extra aan te moedigen staan er dikwijls standaard zo'n lelijke velgen onder waardoor je niet anders kan. Wij verzamelden alvast enkele van de worst offenders.
Een auto met een basisprijs van 28.000 euro blijft niet lang bij 28.000 euro, en dat hebben de verschillende autobouwers maar al te goed door. Meestal is het schoeisel dat standaard onder de wagen staat zo lelijk dat je niets anders kan dan een paar honderd (of duizenden) extra uitgeven aan velgen. Een beetje zoals al de verborgen kosten bij het kopen van concerttickets.
Mercedes C-Klasse
Mercedes is alvast een van de ergste in dit lijstje, want bij een C200 van om en bij de 36.000 euro krijg je deze velgen die heel hard hun best doen om op wieldoppen te lijken.
Mercedes M-Klasse
De ML - een van de grootste en meest prestigieuze bakbeesten in hun gamma - doet het met zijn basis 250 BlueTec niet veel beter. Daar krijg je voor de astronomische som van € 57.475 deze 17" stukken aluminium die zo uit de stock van een failliet tuningsbedrijf lijken te komen.
Audi A6
Dat er redelijk wat Duitse merken in deze lijst zouden staan was wel te verwachten, want ook Audi werkt volgens dit principe. De statige A6 berline die een perfecte mix tussen klasse en sportiviteit weet te bewaren ziet er ineens uit als klein duimpje in zevenmijlslaarzen. En dat voor 40.900 euro.
Renault Mégane
Ook Renault is schuldig want de velgen die ze standaard onder deze bijna 20.000 euro kostende Mégane stoppen lijken recht uit de Dacia Logan fabriekslijn te komen...
BMW 3 Reeks
... al kan het natuurlijk nog slechter. Terwijl je bij Renault zelfs nog échte velgen kreeg moet je het bij je fonkelnieuwe BMW 3 Reeks van € 28.250 stellen met - jawel - wieldoppen. Moeten we daar nog verder woorden aan vuil maken?
Welk setje velgen van deze lijst kan bij jullie echt niet door de beugel? Of zijn er nog andere merken die we overgeslagen hebben? Laat het gerust weten hieronder in de comments!
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden