Je kon 'm al krijgen als hybride maar nu is Toyota ook klaar met de volledig elektrische C-HR. Die auto zal volgend jaar op de Chinese markt verschijnen via twee joint-ventures. Wat ontbreekt er in dit verhaal? Europa natuurlijk. Want jawel, deze C-HR EV is (nog) niet voor ons.
Via twee joint-ventures zal Toyota in China twee varianten van de elektrische C-HR gaan verkopen. Het is te zeggen; FAW-Toyota verkoopt 'm als IZOA, Guangzhou-Toyota houdt het bij C-HR. Buiten die naamverschillen zijn beide auto's identiek. Kijk, zo ingewikkeld is de Chinese markt.
C-HR EV
Laten we het dus voor het gemak maar over de C-HR EV hebben. Momenteel nog een studiemodel, want Toyota zal pas volgend jaar deze elektrische variant van de crossover uit gaan rollen. Het is dus nu vooral de bedoeling om even aandacht trekken. Daardoor krijgen we geen specificaties omtrent accu of motorvermogen. Een beetje knullig natuurlijk, Toyota.
Uiterlijk verschilt de elektrische C-HR danig van zijn hybridebroertje. Zo wordt de snuit nog wat heftiger gestileerd. Binnenin wordt de tellerpartij dan weer vervangen door een digitaal exemplaar. Of Europa ook deze C-HR krijgt? Dat is momenteel koffiedik kijken. Alles lijkt er op te wijzen dat Toyota eerst het succes af gaat tasten in China.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden