Renderronde: Mercedes C 63 AMG en C-klasse Break

Mercedes-C-AMG-2014-Render

Het is nog even wachten op de AMG versie van de nieuwe C-klasse van Mercedes. Wij zwierden wat beelden samen om tot een impressie te komen en maakten in één keer ook een break versie van de C-klasse.

Wat er onder de kap van de nieuwe C AMG zal liggen, daar hebben we het raden naar. Iets zegt ons echter dat het de V8 uit de E 63 AMG wordt met turbo en een stevige 530 pk. Exit atmosferische C 63 AMG dus.

Het gewicht zal ook wat lager liggen dan bij zijn voorganger. Dat wist AMG eerder dit jaar al te vertellen. Wij hopen alleszins op een wagen die onder de 1.600 kg blijft (de uittredende C 63 AMG weegt 1.630 kg).

Twee plaatjes om een impressie te geven:

Mercedes-C-AMG-2014-Render
Mercedes-C-AMG-2014-Render

Ruwe schets van de nieuwe C-klasse break:

Mercedes-C-AMG-2014-Render

Laatst gepubliceerd

Reacties (18)

Plaats een reactie
Techno Patat 12:46
afbeelding van Techno Patat

De voorkant zal vermoed ik met de ster in de neus zijn! Zoals het een 'sportieve' Mercedes beaamd :-)! Voor de rest zeker een knappe render! Mooi propere achterbumper met die 4 uitlaten en ook de voorbumper zou wel eens heel dicht kunnen liggen!

Wim 16:12
afbeelding van Wim

Idd, zoals een sportieve Mercedes :)

Yvesw 16:23
afbeelding van Yvesw

Ik hoop stiekem ook op de mogelijkheid om de ster te laten staan. Het heeft gewoon iets... :-)

Techno Patat 18:33
afbeelding van Techno Patat

I stand corrected: zoals het een moderne sportieve Mercedes beaamd :P! Lastigen tist (en kom nu niet af met de S63, met de beste wil ter wereld is die niet sportief te noemen :P!) :D! Dat is de huidige gedachtengang: ster erop is vooral comfort, ster erin is vooral sportief ;-)!

Yvesw 19:23
afbeelding van Yvesw

En de S 65 AMG dan? Zeshonderddertig waanzinnige pk's... :-p

Techno Patat 20:13
afbeelding van Techno Patat

Om met belachelijk veel overschot aan pk's over de autobahn te cruisen!

Yvesw 21:04
afbeelding van Yvesw

@Patat: Die overschot heb je nodig om alle iPads en champagnekoelers te laten werken in de wagen ;-)

Techno Patat 22:15
afbeelding van Techno Patat

Vergeet de parfumatie niet :-)!

Yvesw 22:22
afbeelding van Yvesw

En groot lichten die constant moeten opstaan om iedereen van het linker rijvak te kegelen! :-)

Techno Patat 23:26
afbeelding van Techno Patat

Dat zijn al ledjes, die kan je met een enkel AA batterijtje uuuuuren 'brandend' houden (branden Ledjes eigenlijk? Of hoe noem je datte?)

Yvesw 07:23
afbeelding van Yvesw

En waar denk je dat je die AA-batterijen moet opladen? :-p

Techno Patat 09:47
afbeelding van Techno Patat

Energierecuperatie bij het remmen voor de niet spiegelende nederlander?

Carlos 14:33
afbeelding van Carlos

Sinds er geen S-klasse break bestaat, veronderstel ik dat er eigenschappen gebruikt gaan worden voor de C-klasse Break? Alvast wil ik voor deze render tekenen ^^.
Ik vind dat de achterkant op deze render iets mist... Vraag me niet wat maar er ontbreekt iets :-s.

ML 10:01
afbeelding van ML

@ patat...
Mijnen ML heeft een AMG-kitje staan en de lekkere 21" velgen van AMG.. Dus moet de ster IN de voorbumper staan dan?
Juist... Dat is zo ... Maar weet goed mijne jongen ... Die auto is even zaaaalig om gewoon lekker mee te cruisen op een lege autosnelweg aan 130 per uu

ML 10:05
afbeelding van ML

.... Per uur dus!!
En mijn gedacht is 130 per uur niet echt sportief te noemen... Niet?? Dus uw gedachtegang klopt niet echt helemaal... Maarja... Een " Alfa-dinge " is nu ook geen Duitse klassewagen te noemen zeker??!

Techno Patat 13:53
afbeelding van Techno Patat

Elke Mercedes die bedoeld is als sportieve auto heeft een ster in de grill, maar niet elke Benz met een ster erin is daarom sportief. Een bos staat vol bomen, maar niet elke boom staat in een bos hé ;-)!

Een Ferrari is aan 130 ook een goede cruiser, is dat dan ook geen sportieve auto? Auto's zijn al lang niet meer zwart of wit hoor. Zelfs de sportieve auto's zijn goede cruisers en goede cruisers zijn wat sportief te rijden. Compromisloze auto's zijn zeldzaam tegenwoordig.

Een ML is ook een SUV, voor wat staat dat ook weer? http://nl.wikipedia.org/wiki/Sports_utility_vehicle
Het is allesinds geen die-hard offroader, noch een auto die van de grond af aan is ontworpen om een cruiser te zijn.

En wow, je citeert een Opel reclame om jouw ML-punt sterkte bij te zetten. Ik ben enorm onder de indruk en ga je dus vanaf nu onderdanig dienen...

Niet dus! Ik heb veel liever mijn "Alfa-dinge" die uniek is (slechts een 10-tal in België vertelde mijn garage me), vol met opties zit, zwaarste (diesel)motor heeft (jij hebt toch minstens de 6-pitter mag ik hopen? Of heb je enkel de superdupercoole 21 inch velgen?) en me nog nooit een probleem heeft gegeven voor dat geld. Want ik had nu eenmaal een budget, ik was 21j als ik m'n auto kocht en ik wou al m'n spaargeld -dat ik euro per euro volledig ZELF verdiend heb- sparen voor de zaak die ik deze zomer start...

Wou ik hetzelfde waar voor m'n geld bij een Duitser was ik zeker 2x zoveel kwijt! Al had ik als Mercedes liefhebber ook liever een Mercedes gehad hoor. Maar die prijzen in mijn zoekrange waren niet te verantwoorden als 21-jarige helaas.

ML 17:47
afbeelding van ML

Oei... sorry ik wist niet dat het zoveel pijn deed..! of is het een combinatie met het goed kunnen uitleggen van bepaalde zaken.. ?!
Soit... ik kocht die wagen enkel aan uit loefde voor zn schoonheid want het ís een zeer mooie wagen, dus een 6pitter..., 4pitter of 25pitter.... je m'en fou tu sais...!! als je niet veel kilometers maalt dan doet de motor er niets toe hoor... en ik reed in de test met de 350 en de 250... geloof me, enkel in 2e vitesse merk je iets of wat verschil... én natuurlijk als je een remorque moet trekken.. maar anders... geen haar op mn hoofd die eraan denkt extra belastingen te betalen om die paar extra PK's !!! Enneuh.. die paar duizend Euro meer voor de 350 hebben me écht wel niet tegen gehouden hoor... als je het daarvoor moet laten.. koop dan liever een .... Italiaanse middenklasser... ;-)

Techno Patat 18:22
afbeelding van Techno Patat

Het doet geen pijn ;-)! Maar ik krijg van zoveel 'mondige' mensen hier een antwoord dat het me snel verleerd is. En al zeker als ze dan m'n Alfa gaan aanvallen.

Veeeel mensen hebben vooroordelen over Alfa's. En vooroordelen zijn de wijsheden der dommerikken. Jij vergeleek mijn 'alfa-dinges' met jouw 'Duitse klassewagen' en ik word er niet vrolijk van. Ik becomentarieer jouw 250 en je wordt er niet vrolijk van ;-)! Het is een bal die voor iedereen opgaat denk ik. Iedereen mag kopen van me wat ze willen, maar als ze mij aanvallen mogen ze zeker een weerwoord verwachten. Zo ben ik dan ook weer, want ik kan het inderdaad goed uitleggen ;-)! En de vooroordelen kloppen nog eens niet ook. 110k km en nog geen enkel probleem (op een ongelukje op de Ring na dan :(! ) gekend. Ik heb er nog nooit ergens mee blijven staan langs de kant van de weg.

Die 350 geeft mij dan vooral een meerwaarde in het geluid, het koppel en de mogelijkheden qua tuning (ik ben nogal pro-chippen). Maar vooral omdat er in een auto als een ML een 4 cilinder ligt. Dat blijft toch wat knagen in mijn autohart dat vooral naar performance nijgt. En als je dan weinig kilometers maakt zou ik net voor een leukere benzine gaan.

Maar goed, ik weet ook wel dat ik in m'n auto's geen rationele keuze's maak en dat weinigen me er in volgen (om niet te zeggen dat 90% van het land me voor zot verklaard :p). Ik ken persoonlijk ook iemand met een ML250 cdi met 21 inch velgen en het is zeker een knappe wagen die prima bolt en die vlotjes over de 130 gaat zelfs. Maar of ik daar jaloers op ben? Nope, 10x liever m'n Alfa zelfs!

Behalve voor echt verre ritjes dan, want dan zit je net iets beter in een luchtgeveerde ML op cruisesnelheid dan in een Alfa op sportonderstel ;-)! (Al heb ik deze zomer er in een week tijd 2500km op gezet door Duitsland en het was toch ook niet slecht hoor. Maar het blijft eerder sportief dan comfortabel natuurlijk).

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws