Opel Ampera-e wordt fors duurder

opel-ampera-e_2017

Wat we op voorhand een succesvol verhaal zouden genoemd hebben, lijkt een beetje een valse start genomen te hebben. De Ampera-e laat niet alleen op zich wachten, zijn prijs is intussen ook verhoogd.

Afgelopen week vreesden we nog een beetje voor het bestaan van de Ampera-e na de overname van Opel door PSA. Zoals we wisten van het SAAB-verhaal, geeft GM niet graag hun technologie uit handen. Nu lijkt het Ampera-e project toch door te gaan, al heeft dat zijn prijs.

gevoelige relaties

Opel verkoos namelijk om de Ampera-e eerst aan te bieden op de landen waar op dit moment het meest gunstige klimaat voor elektrische wagens heerst. Noorwegen, Nederland, weetjewel. In dat laatste land stond de wagen aan 40.995 euro in de catalogus. Sinds de overname wijzigde Opel de prijs echter naar 46.699 euro. Ook voor de duurdere versies zit er zulk een prijsverschil op deze termijn.

Opel Nederland gaf alvast mee aan Autoweek dat dat inderdaad ligt aan gewijzigde levervoorwaarden nu Opel geen deel meer uitmaakt van General Motors. GM zelf bouwt de Ampera-e nog altijd zij-aan-zij met de Chevrolet Bolt in de Verengide Staten.

toch wachten

Opel kan het zich echter een beetje veroorloven de prijs te laten stijgen, want ook voordien moesten ze al lopen om aan de vraag te kunnen voldoen. Intussen is opgelijst dat de wagens die nu nog besteld worden pas in de tweede helft van 2018 kunnen worden geleverd. Alleen de Tesla Model 3 doet slechter.

Voorlopig is er van de Ampera-e nog geen enkel spoor bij de Belgische Opel-invoerder.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Mathieu 10:20
afbeelding van Mathieu

Er dient toch nog véél te veranderen vooraleer ik een elektrische wagen zou aanschaffen.
Een goede recente middenklasse 2e handwagen (tussen 2 en 4j oud) heb je al gemakkelijk tussen de €10 000 en €15000. Een elektrische wagen zou ik al niet tweedehands durven kopen.
Snel uitgerekend is een nieuwe elektrische wagen dus +/- €30 000 duurder dan wat ik wil. Een ander merk zal ook gemakkelijk €20 000 duurder uitkomen (als je een nieuwe elektrische met een tweedehands benzine-diesel vergelijkt).
M.a.w. dit is voor mijn persoon totaal niet rendabel.

andre123 20:19
afbeelding van andre123

mathieu,kijk eerst eens na,
renault zoe premie en kortingen inbegrepen 19000 euro,geen wegentax of inschrijvingstax.
veel goedkoper onderhoud en geen onverwachte kosten zoals bij een 4 jaar oude wagen met
x aantal km op de teller.
ex batterijhuur ja,tanken doe je toch ook niet?
dus jouw vergelijking klopt helemaal niet.
tenzij je van tesla droomt natuurlijk.
ik zou nooooit 15000 uitgeven voor tweedehands

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws