Mansory doet ’t weer: ze jagen de gezamenlijke liga der automobiele puristen nog eens op stang. Dit is namelijk de MCX Pergusa, een knotsgekke carboncreatie met 750 pk aan vermogen en een topsnelheid van 335 km/u… Maar herken jij welke Italiaanse supercar achter die façade schuilt?
Als er één ding is waar ze bij Mansory van houden, dan is het wel grenzen opzoeken. Zo trakteerde de tuner de Mercedes-Maybach GLS bijvoorbeeld al eens op een heuse bullbar, pompten ze een Land Rover Defender op tot een 650 pk sterk koolstofmonster en gaven ze de BMW XM precies dat wat we onmogelijk achtten: nog controversiëlere looks. Wie echter graag grenzen opzoekt, gaat er onvermijdelijk af en toe eens over.
Met de ‘MC’ van…
Dat lijkt nu dus gebeurd te zijn want dit is de Mansory MCX Pergusa. Die pakt uit met zo’n uitgebreide rayon aan koolstofvezel aanpassingen dat er aan bijna niks meer op te maken valt welk model ze als basis gebruikten, behalve misschien aan twee lettertjes in die bizarre naam. Die letters luiden ‘MC’, oorspronkelijk kort voor ‘Maserati Corse’. Jawel: we kijken hier onderhuids naar een Maserati MC20, compleet met 3.0-liter Nettuno-V6 tussen zijn assen… Had jij dat geraden? Echt waar?
Ook die Nettuno-V6 laat de tuner trouwens niet ongemoeid, want anders zou het natuurlijk geen waardige tuner zijn. In de plaats van de gewoonlijke 630 pk en 730 Nm koppel schopt die het in deze MCX Pergusa tot 750 pk en 880 Nm, goed voor een 0-naar-100-tijd van 2,6 seconden en een topsnelheid van 335 km/u. Die extra vaart dankt de Maserati trouwens bijna uitsluitend aan wat chiptuning en een ander uitlaatsysteem. Met andere woorden: wil je enkel de vermogenswinst zonder de looks, dan moet dat technisch gezien ook mogelijk zijn… En dan heb je onze zegen.
Recente reacties
Verbod op verkoop auto's met verbrandingsmotor?: Dit vinden de grootste Vlaamse Partijen (Verkiezingen 2024)
Waar moeten burgers het geld vandaan halen. Warmtepompen, elektrische auto,s. Als mensen hierdoor...
Door Frank D 21 uur geleden
Eerste test: Citroën C3 en ë-C3 - de eerste betaalbare en multi-inzetbare EV? (2024)
die 11.000€ is wel een 10 jaar geleden hee en tevens alles is en word nog duurder helaas
Door dominiek 1 dag geleden
Eerste test: Citroën C3 en ë-C3 - de eerste betaalbare en multi-inzetbare EV? (2024)
helaas , helaas de e c3 mag in belgie geen trekhaak plaatsen. in NL wel. ik had hem bijna besteld...
Door paul 2 dagen geleden
Verbod op verkoop auto's met verbrandingsmotor?: Dit vinden de grootste Vlaamse Partijen (Verkiezingen 2024)
Ik wens je alvast een goede gezondheid in 2035 en horen we je dan nog eens op deze site die dan...
Door Jos D. 2 dagen geleden