BMW is al geruime tijd hofleverancier voor ondersteunende auto's voor de MotoGP. De nieuwste safety car is een M2 CS Racing. Je weet wel, de circuitversie van de M2 die ook Jeroom onder handen nam.
Creatief duizendpoot - en illustrator van schunnige cartoons - Jeroom werd voor de MotoGP echter bedankt voor bewezen diensten. Ergens begrijpelijk natuurlijk, want een safetycar die je scheel laat zien door zijn livrei is misschien geen al te slimme keuze. Nee, de M2 CS Racing Safety Car krijgt een meer klassieke kleurstelling. Maar oogt stiekem nog steeds moddervet.
450 paarden
Dat deze M2 lekker dik oogt is niet moeilijk natuurlijk. Zo is de CS-uitvoering in de basis al de strafste variant die je kan krijgen van de 2 Reeks. De raceversie voegt daar nog extra koeling en een dikke spoiler aan toe. Omdat het een safetycar is pronkt er uiteraard ook een lichtstrook op het koolstofvezel dak.
Technische wijzigingen zijn er trouwens ook te vinden in deze M2 CS Racing Safety Car. De 3-liter zes-in-lijn is nog steeds 450 pk sterk, al mag hij zijn kracht voortaan wel via een sperdifferentieel van Drexler naar de achterwielen sturen. Een systeem dat over haar eigen koelingssysteem beschikt. Daarnaast zijn er dempers van ZF Sachs, aanpasbare antirolstangen en een aangepaste ABS en tractiecontrolesysteem.
Met de komst van deze M2 CS Racing komt de vloot van M-modellen bij het MotoGP-circus op maar liefst 7 exemplaren te liggen. Zo kan je tijdens de MotoGP ook nog de M3 Competition, M4 Competition, M5 CS, M8 Competition Gran Coupé, X5 M en i4 M50 tegen komen.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden