Begin dit jaar kreeg de Polestar 2 de meest ingrijpende vernieuwing in zijn driejarige carrière. Nu laten de Zweden weten dat het WLTP-rijbereik van hun EV gunstiger uitvalt dan aanvankelijk gedacht.
Eind januari kondigde Polestar een ingrijpende vernieuwingsoperatie aan voor zijn populaire Polestar 2. Geen drastische facelift – hoewel modeljaar 2024 de gesloten SmartZone van de Polestar 3 overneemt – maar wel flink wat nieuwe onderhuidse hardware. Zo switcht de Polester 2 net als de technisch verwante Volvo XC40 en C40 Recharge van voor- naar achterwielaandrijving, en krijgt hij onder meer nieuwe elektromotoren en grotere batterijen.
Tot 654 kilometer
De Zweden hebben nu een duidelijker zicht gekregen op de officiële homologatiecijfers van modeljaar 2024, en die vallen in de meeste gevallen gunstiger uit dan Polestar vermoedde. Zo geraakt de Standard Range Single Motor (200 kW, 69 kWh) in ideale omstandigheden geen 518 maar 532 kilometer ver. De Long Range Single Motor (220 kW, 82 kWh) haalt een WLTP-rijbereik van 654 kilometer in plaats van 635 kilometer. De Long Range Dual Motor (310 kW, 82 kWh) presteert zoals verwacht en houdt het op een rijbereik van 591 kilometer.
Performance-pakket
Stip je het Performance-pakket aan op de Long Range Dual Motor, dan stijgt het vermogen weliswaar tot 350 kW, maar dan daalt het rijbereik van de 82 kWh-batterij naar 568 kilometer. Snelladen kun je met de grootste batterij aan 205 kW, de batterij van de Standard Range Single Motor haalt een laadpiek van 135 kW.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden