Geen BMW zonder AC Schnitzer-aandacht, dus dat geldt ook voor de allereerste M3 Touring ooit. Die krijgt zijn eigen versie mee van het gekende tuningpakket goed voor lellen van velgen, een schnitzel van een achterspoiler en natuurlijk flink wat extra vermogen.
BMW-tuner AC Schnitzer heeft flink wat in te halen. Vorig jaar vierde de Motorsport-afdeling van hun favoriete merk namelijk zijn 50ste verjaardag, en dat deden ze door de ene na de andere nieuwe M-auto uit te pakken. Zo verscheen met de XM bijvoorbeeld niet alleen het eerste specifieke M-model sinds de M1 ten tonele, maar pakten ze voor het eerst ook een Touring-versie uit van de M3. Die moeten natuurlijk allemaal bij de tuner langs, te beginnen met die laatste.
Tot 610 pk
Heel veel extra werk had AC Schnitzer dan ook niet aan de M3 Touring, want het gros van de aanpassingen zijn identiek aan die van de reguliere M3. Zeken dus op een messcherpe splitter onder de voorbumper, canards op de hoeken, wat extra opsmuk om alle luchtstroomopeningen te accentueren en 20-inchvelgen met een lager gewicht dan de originele BMW-exemplaren. Achteraan moesten de tuners wel even nadenken om het gewoonlijke spoilergeweld in de breakvorm te integreren. Daardoor komt de vleugel misschien wat minder opvallend voor de dag, maar toch is hij aanzienlijk langer dan die van de standaard-M3 Touring. Het plaatje wordt afgewerkt met de gekende diffuser van de Schnitzer-M3, inclusief vermogenstimulerend uitlaatsysteem.
Hoeveel vermogen stimuleert dat alles dan bijeen, vraag je je af? Wel, AC Schnitzer geeft je M3 Touring naar wens tot 610 pk met zijn aangepaste ECU. Dat is maar liefst 100 pk meer dan het standaardmodel als Competition uit zijn zes-in-lijn weet te puren, en ook 20 pk meer dan de tuner tot voor kort klaar kreeg voor de M3 sedan. Ook die krijgt nu echter toegang tot dezelfde upgrade, of toch tegen de juiste prijs. Die prijs hangt natuurlijk af van hoe bont je het zelf wil maken, maar de vermogensupgrade kost je op zich alvast 9.882 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden