MG staat in de coulissen klaar met de opvolger van de MG7 sedan die in 2013 van de aardbodem verdween. Die opvolger krijgt sierlijke lijnen, een actieve spoiler en vier einddempers achteraan voor de 2-liter viercilinder turbobenzine. En laat daar het probleem zitten...
Ken je de MG7 nog, de Britse sedan die tussen 2007 en 2013 werd gebouwd en in essentie een schaamteloze kopie was van de Rover 75? Wel, die krijgt dit jaar (eindelijk?) een opvolger. Althans, dat blijkt uit de sociale mediakanalen van MG in China. En het resultaat mag er zijn!
Fraai lijnenspel
Nu kunnen we sowieso weinig slechts zeggen over het MG van tegenwoordig. Zo is het Britse merk (onder Chinese vleugels) ook terug op onze markt en weet het te overtuigen met betaalbare en best fraai afgewerkte elektrische en plug-in-crossovers. Laat dat ook het doel zijn van MG in Europa; geëlektrificeerde auto's op de markt brengen. Zo zit er nog een MG4 EV én een elektrische roadster in de pijplijn. Deze MG7? Die maakt bitter weinig kans op een tournee in Europa.
Het probleem ligt 'm niet aan zijn design, want de eerste plaatjes tonen een langgerekte sedan met mooie proporties, sportieve lijnen én een uitklappende spoiler. Nee, het probleem zit 'm in de achterbumper en de vier einddempers die je daar terug kan vinden. Of beter nog; de motor die vast hangt aan die vier einddempers. Want voorin deze MG7 geen elektromotor, wel een 2-liter viercilinder turbobenzine. Daar is uiteraard helemaal niets verkeerd mee MG wil in Europa het goede weer maken met EV's, weet je nog?
Vinden jullie het spijtig dat deze MG7 benzine ons continent passeert?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 min geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 22 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden