Mercedes houdt woord en geeft de EQA nieuwe vermogensversies. Die moeten een breder doelpubliek aanspreken dan bij de lancering het geval was.
Niet dat Mercedes zich miskeken heeft op dat doelpubliek, van bij de lancering was er namelijk al sprake van nieuwe vermogensversies op termijn. Die termijn blijkt verstreken want Mercedes geeft nu de EQA 300 4MATIC en de EQA 350 4MATIC vrij. De eerste krijgt een vermogen van 228 pk, de tweede doet het met een lekkere 292 pk.
even grote dorst
Volgens Mercedes verbruikt de EQA 300 15,8 kWh per100 km, dat is marginaal meer dan de 15,7 kWh die voor de EQA 250 werden opgegeven. De EQA 350 doet het trouwens ook met 15,8 kWh per 100 km. De radius bedraagt daarmee tussen de 400 en 426 kilometer volgens de WLTP-metingen, de accugrootte blijft dan ook ongewijzigd.
De 4MATIC-toevoeging zorgt voor vierwielaandrijving op de EQA, en omarmt een systeem waarbij de krachtvraag bij beide assen tot 100 keer per seconden wordt gemonitord. De achterste (PSM)-motor wordt zo vaak mogelijk gebruikt, de voorste (ASM)-motor levert alleen bijstand als er gripverlies is op de achteras.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 9 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden