Eind vorig jaar presenteerde McLaren de Elva, een tot 399 exemplaren gelimiteerde tweezits-barchetta. De Britten willen nu de productieaantallen aanpassen en minder exemplaren bouwen.
“Onze klanten willen een veel exclusievere Elva dan de 399 exemplaren die we initieel gepland hadden, dus houden we het nu bij 249 stuks”, zo klinkt het bij McLaren. Een perfect businessplan natuurlijk, voor een nieuwe telg in de Ultimate Series van de Britten, waar ook de Senna, Speedtail en P1 een hoofdrol in spelen.
En het plaatje klinkt ook perfect: de auto is een eerbetoon aan de McLaren-Elva M1A, een tweezitter uit de jaren 60. Een 4.0 V8 van 804 pk, het vermogen dat integraal naar de achterwielen gaat en een uitgekiende aerodynamica? Reken maar dat de kandidaat-kooplustigen klaarstaan om elk zowat 1,5 miljoen euro op te hoesten.
Alleen... blijkt dat volgens Autocar niet helemaal het geval te zijn: McLaren zou de vraag overschat hebben en dus moeite hebben om 399 stuks van deze Elva te kunnen slijten. Concurrenten als de Aston Martin V12 Speedster zijn bijvoorbeeld beperkt tot 88 exemplaren, de Ferrari Monza SP1 en SP2 tot 250 exemplaren elk.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 16 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden