In de wedloop naar de strengere Europese CO2-normen moet ook Volkswagen een versnelling hoger schakelen. De GTE-plug-inhybridetechnologie wordt binnenkort ook beschikbaar voor de Tiguan en Arteon.
Veel wil Volkswagen nog niet kwijt over de plug-inhybride Tiguan en Arteon, maar de Duitsers laten al wel weten dat die stekkermodellen nog dit jaar zullen volgen. Wel kunnen we op basis van de Passat GTE en nieuwe Golf GTE vermoeden dat de Tiguan en Arteon GTE dezelfde 1.4 TSI zal gebruiken, met een vermogen van om en bij de 150 pk.
Tel daarbij een elektromotor van 115 pk en een batterij met capaciteit van 13 kWh, en je komt uit op een gecombineerd vermogen van meer dan 200 pk (de Passat GTE is goed voor 218 pk, de Golf GTE voor 245). Het elektrische rijbereik zal ongetwijfeld op meer dan 50 WLTP-kilometer uitkomen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden