De Japanse constructeur, altijd een buitenbeentje in de autosector, heeft zijn visie op elektrificatie uit de doeken gedaan. Het merk wil daarbij zijn kernwaarden duidelijk niet verloochenen.
Hoewel Subaru wereldwijd een autogigant is, wordt het op de Europese markt als een kleine speler beschouwd. Daarom krijgt het iets meer krediet om de strenge Europese uitstootnormen te behalen. Met op dit moment alleen de milde hybride e-Boxer, enkele SUV’s en weinig zuinige boxermotoren zitten de Japanners ook niet bepaald op koers.
Maar tegen 2035 moet die achterstand omgebogen zijn in een voorsprong, zo laat Subaru nu weten. Over tien jaar moet minstens 40 procent van de wereldwijde verkoop bestaan uit volledig elektrische of hybride modellen. Nog eens vijf jaar later moeten alle modellen wereldwijd geëlektrificeerd, en dus minstens hybride zijn.
Subaru wil wel blijven vasthouden aan de middelgrote vierwielaangedreven auto’s die het vandaag bouwt. Voor de hybride en elektrische aandrijflijnen wordt er vooral gekeken naar partner Toyota.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden