Voor 1 april is het nog veel te vroeg. Of te laat, hoe je het wil bezien. De N Performance-afdeling van Hyundai heeft dus wel degelijk een driftende H-1 ontwikkeld. De natte droom van elk kroostrijk gezin?
We nemen jullie echt niet in de maling en dit is ook geen render. De Hyundai iMax N Drift Bus bestaat echt als “one-off” en is enkel bedoeld voor het circuit. Hij is het leven gestart als een ordinaire H-1, waarna Hyundai er een twinturbo 3.5-liter V6 benzinemotor in verstopt heeft. Deze krachtbron voorziet 402 paarden en 555 Nm koppel, die integraal naar de achterste wielen worden verzonden. Het recept start dus al goed.
Nadien heeft de N Performance-afdeling een andere uitlaat geïnstalleerd. Gevolgd door een aerodynamische bodykit, wat extra stopkracht in de vorm van N-remmerij, elektrisch regelbare dempers, differentieel en 19-duims velgen recht vanonder een Hyundai i30 N.
Binnenin is er plek voor 8. Terwijl de eerste rij enkel kan genieten van in “N gewikkelde” snufjes zoals het stuur en stoelen, moeten de andere rijen tevreden zijn met afwerking in leder en suède. Tof weetje: 50:50-gewichtsverdeling wordt verkregen wanneer de 8 stoelen bezet zijn.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden