Terwijl autoconstructeurs gebruiksgemak, design en zuinigheid steeds hoger in het vaandel dragen, wordt de autowereld toch langzaam maar zeker overgenomen door SUV’s en crossovers. Dat brengt ons bij de vraag: welke carrosserievorm geniet jouw voorkeur?
Triest nieuws vandaag voor tegenstanders van de SUV-hype: zowel Renault als Citroën stoppen de productie van twee van hun meer traditioneel gelijnde modellen. De Talisman, zowel in sedan- als breakvorm, en de C4 SpaceTourer, een heuse monovolume, verdwijnen er per direct uit het aanbod. Ook andere constructeurs trekken trouwens langzaamaan de stekker uit alles wat niet hoogpotig is. Zo was het bij Volkswagen eerder al schluss met de Passat sedan, is Citroëns nieuwe C5 een soort crossover geworden en zou ook bij Opel de volgende Insignia een hogere vorm aannemen. Bij Dacia verbergen ze de MPV-vorm van hun nieuwe Jogger dan weer achter een flinke laag SUV-schijn. Vooral de sedans en monovolumes van deze wereld delven dus het onderspit, en traditionele coupé’s zijn al helemaal een zeldzaamheid aan het worden.
Gaan we dan echt allemaal aan de SUV, of gaan er nog stemmen op voor een eenvoudige hatchback, een sportieve coupé, een klassevolle sedan, een ruime break of een nog ruimere MPV?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden