Nieuwe Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio krijgt 1.000 pk, wordt 100% elektrisch (samen met 3 andere modellen)

Alfa Romeo EV nieuws Giulia Elektrisch

Tegen 2027 wil Alfa Romeo een compleet elektrische line-up naar voren schuiven. Daar hoort ook een geëlektrificeerde opvolger voor de Giulia Quadrifoglio bij. Hoe Alfa de puristen wil gaan overtuigen? Door in het relatief compacte koetswerk 1.000 elektro pk's te rammen. En daar stopt het EV-nieuws niet. Mamma mia!

Het, doorgaans goed geïnformeerde, Britse Autocar wist wat info los te peuteren uit de neus van Alfa CEO Jean-Philippe Imparato. Daaruit blijkt dat het Alfa Romeo menens is om per 2027 een volledig elektrische line-up naar voren te schuiven. Paradepaardje van dienst moet de opvolger van de Giulia sedan worden. Die zal in zijn meest extreme uitvoering (lees: Quadrifoglio) maar liefst 1.000 pk naar de vier wielen sturen.

4 nieuwe Alfa's op weg

Tegen 20227 zal Alfa Romeo maar liefst 4 (!) nieuwe auto's lanceren. Dat moet zowat een unicum zijn voor het Italiaanse merk. Zo krijgen we volgens de info van Autocar volgend jaar al een Alfa-versie van de elektrische Jeep Avenger. Een auto die trouwens ook wordt gebruikt als basis voor een afgeleide bij Fiat. In 2025 moet het dan de beurt zijn aan de elektrische opvolger van de Giulia. Die moet het dan gaan opnemen tegen pakweg de BMW i4, Mercedes EQE, Tesla Model 3 en Polestar 2. Qua vermogens mag je gokken op een basisversie met 350 pk, een Veloce-uitvoering met een vlotte 800 pk en een van de pot gerukte Quadrifoglio met 1.000 pk. Hoogstwaarschijnlijk gebruikt die laatste de set-up met drie motoren van de recent gelanceerde Maserati Granturismo Folgore. Alfa schuift een maximale range van 700 kilometer naar voren. Waardoor wordt aangenomen dat de elektrische Giulia gebruik zal maken van een 100 kWh sterke accu en het STLA-platform van Stellantis.

Alfa Romeo EV nieuws Giulia Elektrisch

Hoe dan ook, daar stopt het EV-nieuws niet bij Alfa. Want naar verwachting verschijnt een jaartje later in 2026 een elektrische vervanger voor de Stelvio. Zonder twijfel met de techniek van Giulia. Tegen 2027 wil het Italiaanse merk dan weer een grotere limousine lanceren die het op moet nemen tegen de Porsche Taycan en co. Hoewel je Alfa nieuws best altijd met een korrel zout neemt, laat CEO Imparato vallen dat moedergroep Stellantis niet enkel de aparte projecten heeft goedgekeurd maar ook groen licht heeft gegeven voor de budgetten. Hou je de komende jaren dus maar vast, want het Alfa-nieuws gaat ons om de oren vliegen!

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws