D’Ieteren, vooral bekend als Volkswagen-importeur, verwelkomt een nieuw merk in zijn portfolio. Tot daar niks wereldschokkends, maar dat merk heeft deze keer wel héél weinig met de VW-groep te doen. Zo bieden de gebouwen van Porsche Center Antwerpen vanaf januari ook onderdak aan… een Maserati-showroom.
D’Ieteren is waarschijnlijk geen onbekende naam in het gemiddelde Belgische huishouden. De merken van de Volkswagen-groep zijn namelijk best populair in onze contreien, en die worden stuk voor stuk hierheen gebracht door dat bedrijf. Elke keer D’Ieteren een nieuw merk opneemt dat niét valt onder de VW-groep is dat eerder een uitzondering, en dan gaat het vaak over kleinere constructeurs zoals recent nog Microlino. Nu heeft de importeur echter een grotere, aanzienlijk oudere naam weten te strikken en als het 1 april was, had je ons niet geloofd.
Premiumburen
Binnen een dikke maand opent D’Ieteren namelijk zijn eerste Maserati-showroom in het Antwerpse. Dat is verwonderlijk omdat Maserati deel uitmaakt van het Stellantis-concern, en daardoor op heel wat vlakken rechtstreeks de concurrentie aangaat met de premiumlabels van de VW-groep die D’Ieteren al invoert. Daar trekken ze zich in Brussel niks van aan, wel integendeel. Zo krijgt de Maserati-dealer een plekje in het complex van Porsche Center Antwerpen in Wommelgem, waarmee dit de enige verdeler van het merk met de drietand wordt in het Antwerpse. Daardoor worden de Italianen natuurlijk wel rechtstreekse buren van — je raadt het al — Porsche.
Hoe onwaarschijnlijk dit ook mag klinken, eigenlijk houdt de samenwerking voor beide partijen wel steek. Zo is D’Ieteren steeds op zoek naar manieren om zijn premiumportfolio te verrijken, en heeft Maserati dringend nood aan meer showrooms. Het zegt eigenlijk al genoeg dat er in de regio rond Antwerpen geen enkele vertegenwoordiging van het merk was, en dat terwijl ze qua modellen net grondig aan het moderniseren en uitbreiden zijn. Zo stelde Maserati na jaren van radiostilte al een MC20-supercar voor, gevolgd door de Grecale en een gloednieuwe GranTurismo op relatief korte tijd. En zo wordt de kans toch weer iets groter dat je die schoonheden in het Antwerpse tegen het lijf zult lopen.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 18 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 19 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 19 uur geleden