Auto’s verhuren en delen in plaats van verkopen: hoe kun je dat rendabel maken? Lynk & Co-CEO Alain Visser is er gerust in: volgens onze landgenoot duurt dat hoogstens twee jaar.
Sinds dit jaar telt Europa een automerk extra: Lynk & Co, een Zweeds-Chinees merk van Geely en dus zustermerk van Volvo en Polestar. Maar ga niet op zoek naar een showroom: voorlopig vind je in ons land bijvoorbeeld het enige contactpunt voor Lynk & Co in een zogenaamde ‘Club’ in Antwerpen. Het is een van de vier clubs in Europa, naast Göteborg, Amsterdam en Berlijn.
Abonnement
Lynk & Co heeft bovendien liefst dat je hun product, de hybride SUV 01, niet koopt, maar er een abonnement op neemt. En dat je hem gaat delen als je hem niet gebruikt. Heb je de auto niet meer nodig, dan kun je het abonnement elke maand weer gewoon stopzetten. En dat kost je in totaal 500 euro per maand. Dat lijkt te werken: afgelopen september telde Lynk & Co in Europa al 25.000 abonnees.
”Een tot twee jaar”
Dat die hele abonnementsformule niet van meet af aan winstgevend is, is logisch. Maar Lynk & Co heeft er vertrouwen in. Veel zelfs: “We kunnen op verrassend korte termijn winstgevend zijn”, aldus CEO Alain Visser. “Over een tot twee jaar al.” De volgende Lynk & Co wordt een elektrisch model, maar of die al wordt meegerekend in de voorspelling, wil Visser niet kwijt.
Bekijk hier onze test van de Lynk & Co 01:
Bekijk hier onze podcast met Lynk & Co-CEO Alain Visser:
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 8 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 23 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden