“Lynk & Co binnen de twee jaar winstgevend in Europa”

Lynk & Co winstgevend

Auto’s verhuren en delen in plaats van verkopen: hoe kun je dat rendabel maken? Lynk & Co-CEO Alain Visser is er gerust in: volgens onze landgenoot duurt dat hoogstens twee jaar.

Sinds dit jaar telt Europa een automerk extra: Lynk & Co, een Zweeds-Chinees merk van Geely en dus zustermerk van Volvo en Polestar. Maar ga niet op zoek naar een showroom: voorlopig vind je in ons land bijvoorbeeld het enige contactpunt voor Lynk & Co in een zogenaamde ‘Club’ in Antwerpen. Het is een van de vier clubs in Europa, naast Göteborg, Amsterdam en Berlijn.

Abonnement

Lynk & Co heeft bovendien liefst dat je hun product, de hybride SUV 01, niet koopt, maar er een abonnement op neemt. En dat je hem gaat delen als je hem niet gebruikt. Heb je de auto niet meer nodig, dan kun je het abonnement elke maand weer gewoon stopzetten. En dat kost je in totaal 500 euro per maand. Dat lijkt te werken: afgelopen september telde Lynk & Co in Europa al 25.000 abonnees.

”Een tot twee jaar”

Dat die hele abonnementsformule niet van meet af aan winstgevend is, is logisch. Maar Lynk & Co heeft er vertrouwen in. Veel zelfs: “We kunnen op verrassend korte termijn winstgevend zijn”, aldus CEO Alain Visser. “Over een tot twee jaar al.” De volgende Lynk & Co wordt een elektrisch model, maar of die al wordt meegerekend in de voorspelling, wil Visser niet kwijt.

Bekijk hier onze test van de Lynk & Co 01:

Bekijk hier onze podcast met Lynk & Co-CEO Alain Visser:

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws