Opmerkelijk: Ford kondigde recent een elektrische toekomst aan voor het merk in Europa en bracht net nog een volledig elektrische Mustang Mach-E op de markt. Maar de ‘gewone’ Mustang? Die wordt alleen nog met V8 verkocht. De Ecoboost-viercilinder is dus uit de catalogus verdwenen.
De verkoop van de Mustang maakt in Europa natuurlijk maar een klein percentage van de totale verkoop uit van Ford. Een echt grote impact op de CO2-cijfers van het merk zal de pony car dus niet hebben. Toch blijkt dat het gros van de klanten op het Oude Continent de V8 boven de Ecoboost-viercilinder verkoos, ondanks de vaak hogere taksen en belastingen.
Reden genoeg voor Ford om die Ecoboost niet langer bij ons aan te bieden. Nu ook de laatste stock stilaan de deur uit is, is de Mustang met 2.3-viercilinder Ecoboost uit de prijslijst verdwenen. Je kunt bij ons dus alleen nog voor de GT-versie met 5.0 V8 kiezen, die met een prijskaartje van 48.650 euro nog steeds een van de goedkoopste V8-modellen op de markt blijft. Of voor de Mach 1 natuurlijk, al betaal je daar met 61.150 euro al vlot 10.000 euro meer voor.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden