Voor de tweede keer in korte tijd moet de Zweedse constructeur Polestar zijn nieuwe Polestar 2 terug naar de stal roepen. Deze keer ligt een probleem met de omvormer aan de oorzaak. Tegelijk gaan de Zweden nog een ander probleem met de Polestar 2 nakijken.
De Zweedse constructeur Polestar zal vanaf maandag de eigenaars van zo goed als alle Polestar 2-modellen vragen om hun auto binnen te brengen voor een terugroepactie. Bij de meeste modellen die al werden afgeleverd zou er een probleem zijn met de omvormer, die de energie die in de batterij wordt opgeslagen omzet in stroom voor de elektromotoren. In totaal gaat het volgens Polestar om 4.586 auto’s.
Polestar maakt van de gelegenheid gebruik om op zijn elektrische auto’s ook te kijken naar de High Voltage Coolant Heater (HVCH). Die unit regelt de temperatuur van het interieur en van de batterij. Bij een deel van de afgeleverde Polestar 2-modellen, in totaal 3.150 exemplaren, moeten daar onderdelen in worden vervangen.
Twee in een klap
De Zweedse constructeur zegt dat beide ingrepen in één keer kunnen gebeuren, en dat de eigenaars in kwestie vanaf maandag bericht zullen krijgen over de terugroepactie. De problemen worden al meteen verholpen bij auto’s die op dit moment in de werkplaats staan of die nog aan hun nieuwe eigenaars moeten worden afgeleverd. In dat geval kan de levering vertraging oplopen, zegt Polestar. Tegelijk zullen de teruggeroepen auto’s een upgrade krijgen zodat ze toekomstige over-the-air-updates kunnen blijven ontvangen.
Begin deze maand moest Polestar zijn nieuwe model al eens terugroepen voor een software-update. Toen lag een software-probleem aan de oorzaak van een storing waardoor sommige modellen niet meer startten. De Zweedse constructeur zat verveeld met het probleem, maar nam zich voor om zo transparant mogelijk te blijven communiceren over eventuele kinderziektes van zijn nieuwe model.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden